Avatar billede torstein Novice
26. juni 2003 - 00:04 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Foreach() problem

Hjælp søges til flg. script.

Der hentes id_create, som senere skal være reference til at updatere stregen. Id_bruger, som sorterer hvilke data som skal hentes, og sidst id_ovl, som bruges til at hente data fra en anden tabel.

Der skal gemmes en ny værdi ($sortering), som indsættes i selectboxen og har en værdi som er antallet af counts i de rækker som hentes i tabellen.

Min tabel ser således ud:

CREATE TABLE create_db (
  id_create tinyint(4) NOT NULL auto_increment,
  id_bruger tinyint(4) NOT NULL default '0',
  id_ovl tinyint(4) NOT NULL default '0',
  sortering tinyint(4) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (id_create)
) TYPE=MyISAM COMMENT='Træningsprogram DB til Øvl coach.dk';

Og scriptet ser således ud:

<form action="<? echo $php_self; ?>" method="GET">
<?
include ("sql.php");

// find alle øvelser hos en bruger...
$find = "SELECT * FROM create_db where id_bruger='1'" ;

$find_query = mysql_query($find);
$count = mysql_num_rows($find_query);

if($count)
{
while($antal = mysql_fetch_row($find_query))
{
echo "id_create: " . $antal[0] ." id_bruger: " . $antal[1] ." id_ovl: " . $antal[2] ;

// Finder kategorien ud fra id_ovl...

$kategori = mysql_query("SELECT * FROM ovelse_db WHERE id_ovl ='$antal[2]'") or die(mysql_error());
$navn2 = mysql_num_rows($kategori);
while ($r = mysql_fetch_array($kategori)) {?>
    <?print $r[ovl_navn];?> -
    <?=$r[kat];if ($r[subkat]){?>/<?=$r[subkat];}?> -
    <a href="index.php?slet=<?=$r[id_ovl];}?>&list=slet.php">Slet</A>
<select name="sortering">
        <option value="" SELECTED><?if ($antal[3]>0){echo $antal[3];} else {}?></option>
        <?for($n=1; $n < $count+1; $n++) {?>
        <option><?=$n;?></option><?}?>
        </select><br>
<?
}
?>
<br>
<input type="submit" name="send" Value="Send">
</form>
<?
if($_GET['send'] == "Send") {
foreach($_GET['count'] as $key => $value) {
$qry_update = "UPDATE create_db SET sortering='$value[3]'  WHERE id_create='$key'";
mysql_query($qry_update) or die(mysql_error());
echo " opdateret for nr. " . $key;
}
?>

Selve udtrækket fra databasen fungerer fint, men jeg kan ikke få data updated, så jeg er i tvivl hvad f.x. navnet på selectboxen skal være, foreach($_GET[hvad_der_skal_stå_her],og denne her:
UPDATE create_db SET sortering='$value[3]'  WHERE id_create='$key'";
Avatar billede torstein Novice
26. juni 2003 - 00:46 #1
Scriptet og fejlmeddelse (
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/web/gb1198/test/edit_prg2.php on line 39)
kan ses på

www.totte.dk/test/edit_prg2.php
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2003 - 01:35 #2
foreach($_GET['count'] as $key => $value) <----
$_GET['count'] er IKKE et array!
Avatar billede avminarm Juniormester
26. juni 2003 - 09:17 #3
din PHP_SELF - skal være $_SERVER['PHP_SELF']
Avatar billede torstein Novice
26. juni 2003 - 14:37 #4
Regin:

Jeg ved det, men hvad skal der står i stedet. Jeg kan ikke hitte ud af det, og jeg syntes efterhånden jeg har gættet nok....

Hvad skald er stå i setdet for 'count'??

Avminarm:

Jeg kører med flg. i min sql-fil:

$HTTP_GET_VARS = $_GET;
$HTTP_POST_VARS = $_POST;
$HTTP_FILES_VARS = $_FILES;
$HTTP_SERVER_VARS = $_SERVER;

extract($_GET);
extract($_POST);
extract($_FILES);
extract($_SERVER);

så det burde ikke være nødvendigt.
Avatar billede mgb Nybegynder
26. juni 2003 - 22:56 #5
Problemet er at du aldrig kommer til at se den anden $_GET[sortering] variable. Du kunne måske prøve noget ligende:
...
<select name="<?=$r[kat]?>">
<option value="<?=$n?>"><?=$n?></option>
...
Der efter kan du hente værdien ved $_GET[($r[kat])];

Hvis jeg er helt galt på den her så må du undskylde :) Og hvis det er totalt sort det jeg skriver kan jeg godt prøve at lave et lille php script.
Avatar billede torstein Novice
27. juni 2003 - 13:15 #6
Dette fungerer !! langt om længe.

MGB: jeg brugte din selectname, men satte den til min id_create, som den skal opdatere efter. Alle gange hvor jeg har sat noget ind efter $_GET er der gået ged i det. Nu har jeg fjernet det, så det kun er $_GET som står der. Det gør at den også sender sen=send afsted, hvilket er underordnet for mit vedkommende.

Sådan ser det ud nu:

$find = "SELECT * FROM create_db where id_bruger='13' order by sortering asc" ;

$find_query = mysql_query($find);
$count = mysql_num_rows($find_query);

if($count)
{
while($antal = mysql_fetch_row($find_query))
{
echo "id_create: " . $antal[0] ." id_bruger: " . $antal[1] ." id_ovl: " . $antal[2] ;

// Finder kategorien ud fra id_ovl...

$kategori = mysql_query("SELECT * FROM ovelse_db WHERE id_ovl ='$antal[2]'") or die(mysql_error());
$navn2 = mysql_num_rows($kategori);
while ($r = mysql_fetch_array($kategori)) {?>
    <?print $r[ovl_navn];?> -
    <?=$r[kat];if ($r[subkat]){?>/<?=$r[subkat];}?> -
    <a href="index.php?slet=<?=$r[id_ovl];?>&list=slet.php">Slet</A>
<select name="<?print $antal[0];}?>">
        <option value="" SELECTED><?if ($antal[3]>0){echo $antal[3];} else {}?></option>
        <?for($n=1; $n < $count+1; $n++) {?>
      <option value="<?=$n?>"><?=$n?></option><?}?>
        </select><br>
<?
}
?>
<br>
<input type="submit" name="send" Value="Send">
</form>
<?
if($_GET['send'] == "Send") {
foreach($_GET as $key => $value)  {
print "Id_create: $key Sortering: $value <br>
\n";
$qry_update = "UPDATE create_db SET sortering='$value'  WHERE id_create='$key'";
mysql_query($qry_update) or die(mysql_error());

}
?>
Avatar billede avminarm Juniormester
27. juni 2003 - 13:34 #7
men ingen points for at foreslå foreach (i tidl sprg) ??
Avatar billede torstein Novice
27. juni 2003 - 15:04 #8
Ja den var værre, det kan jeg ikke løbe fra....Jeg opretter et nyt under titlen point til avminarm.
Avatar billede avminarm Juniormester
30. juni 2003 - 08:58 #9
ok - takker - reference http://www.eksperten.dk/spm/369916