Avatar billede alpapa Nybegynder
25. juni 2003 - 22:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

For løkke der driller

Hejsa

Har en variabel/tekststreng "result_h.Text", som kan være lig:
"Produkt: billede_h. Antal: 1 stk. Pris pr. stk 265,- DKK" eller "Produkt: billede_h. Antal: 2 stk. Pris pr. stk 265,- DKK" osv - altså Antal kan variere fra 1 til 8.

Det vil jeg gerne tjekke og bruger en for løkke til formålet, men det dutter ikke - en der kan fortælle mig hvorfor?

Min kode:

for (int i=1; i<=8; i++)
{
if (result_h.Text == "Produkt: billede_h. Antal: " + i + " stk. Pris pr. stk 265,- DKK")
{
Response.Write("Fundet ;-)");
break;
}

alpapa
Avatar billede clausjul Nybegynder
25. juni 2003 - 23:02 #1
for (int i=1; i<=8; i++)
{
if (result_h.Text.Equals("Produkt: billede_h. Antal: " + i + " stk. Pris pr. stk 265,- DKK"))
{
Response.Write("Fundet ;-)");
break;
}
Avatar billede alpapa Nybegynder
25. juni 2003 - 23:06 #2
Den dutter heller ikke
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
25. juni 2003 - 23:06 #3
Hvis du vil ha' antallet ud, hvad så med noget i stil med:

int i = Convert.ToInt32(result_h.Text.Substring(28, 1))

Skal lige siges, at jeg ikke har testet det... så 28 er måske ikke det helt rigtige tal :-)
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
25. juni 2003 - 23:10 #4
clausjul>> Der er ingen forskel på == og .Equals ved strenge i C#, da C# har operatoroverloading, og == er overloadet, så det er bare en .Equals der bliver udført...
Avatar billede alpapa Nybegynder
25. juni 2003 - 23:11 #5
>> nielslbeck -- jamen, du har jo gjort det igen. Det var nummer 27 ;->
Tusinde tak, har kun siddet med problemet i 3 timer...

alpapa
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
25. juni 2003 - 23:12 #6
Hæ hæ... det er så okay :-)
Avatar billede alpapa Nybegynder
25. juni 2003 - 23:24 #7
>> nielslbeck -- lige et lille spørgsmål mere, hvordan er det jeg konverter int til string?
Avatar billede alpapa Nybegynder
25. juni 2003 - 23:38 #8
string a = b.ToString(); - got it
Avatar billede wivel Nybegynder
30. juni 2003 - 14:24 #9
Ellers er der hele Convert klassen der kan bruges ved konvertering mellem forskellige typer. Ved ToString() metoden skal man liiige sikre at den konverterer korrekt, da det er op til den der implementerer klasses at bestemme hvad ToString() skal gøre.