Avatar billede vagngart Nybegynder
25. juni 2003 - 22:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Findes fil hos bruger hvis ikke så tilbyd download

Jeg er sikkert ikke den eneste med flg. problem:
i forbindelse med kørsel af en html fil skal jeg kunne verifícere
1) om brugeren køre den online eller offline
2) hvis online skal brugeren tilbydes at gemme filen på skrivebordet (vigtigt at det er skrivebordet)
3) hvis offline skal der skiftes til anden html fil

Håber at nogen af alle i kvikke hoveder kan hjælpe
Avatar billede roenving Novice
26. juni 2003 - 01:06 #1
Du har ikke adgang til den slags normalt ...

Fuld adgang til filsystemet kan du kun få ved at sørge for at brugerne får det på diskette ...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
26. juni 2003 - 08:04 #2
Det kan muligvis klares med en signed applet. Det kan i hvert fald IKKE klares med JavaScript.
Avatar billede vagngart Nybegynder
26. juni 2003 - 09:21 #3
Jeg er med på at man normalt ikke har adgang til at skrive til klienten. Der skal heller ikke skrives til klienten uden at denne har givet sin accept.

Jeg ved at det kan lade sig gør med VBS hvis der køres offline og lokalt.
Men problemet er at jeg ikke på forhånd ved om filen bliver afviklet fra en server eller lokalt hos klienten.
Det er af af mindre betyhdning om scriptet er i VBS eller JavaScript.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
26. juni 2003 - 09:25 #4
det kan du også gøre med JScript (altså lokalt) via FileSystemObject, og det er med statsgaranti den samme ActiveX komponent der bruges.
Men dette er jo underordnet når det kun virker lokalt. Du kan gøre det med en applet. Det er en smule besværligt at lave, men det skulle virke.
Avatar billede vagngart Nybegynder
26. juni 2003 - 09:32 #5
Hmm. vil helst undgå applet.
Kan det lade sig gøre at afvikle FileSystemObject på server og klient i samme script? for så tror jeg jeg kan hekse min løsning sammen.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
26. juni 2003 - 09:56 #6
FileSystemObject kan ikke afvikles uden for file:// protokollen uden at den fejler.
Det skulle ellers være noget lig
    var fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
    var desktopPath = (fso.FolderExists("c:\\windows\\desktop\\"))?"c:\\windows\\desktop\\":"c:\\windows\\skrivebord\\;
    if  (!fso.FileExists(desktopPath+"myFile.html")
        && confirm("Do you want to copy the file to desktop?")) {
        fso.CopyFile(location.href, desktopPath);
    }
Avatar billede vagngart Nybegynder
26. juni 2003 - 11:52 #7
=maddog=
Takker så meget :-)
smid et svar så er point dine
Avatar billede =maddog= Nybegynder
26. juni 2003 - 21:02 #8
Okey, det gør jeg :D
Avatar billede vagngart Nybegynder
26. juni 2003 - 21:10 #9
Tak for hjælpen vi kom en bid videre