Avatar billede martinsk Nybegynder
25. juni 2003 - 18:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

skærmen bliver helt sort

Jeg har lige et spørgsmål vedrørende min computer, som jeg håber på at i kan hjælpe mig med! Jeg har fået sat alle mine dele i, og computeren køre når jeg starter den. Men skærmen forbliver helt sort! Den kan ikke finde grafikkortet, eller bundkortet. Grafikkortet er et agp4x, så det er hvertfald ikke problemet. Rammene er 512 pc2700 kingstom. Hardisken er bare en almindelig Maxtor, og processoren er en Celeron 2,1. Cdromdrevet virker fint, og jeg kan høre at hardisken arbejder! Kan det måske være bundkortet som er blevet beskadet??  Håber at få respons!
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juni 2003 - 19:01 #1
Højst sandsynligt er dit grafikkort ikke presset HELT ned i soklen.
Prøv evt. at tage det op og sætte det i nogle gange.
Det lyder åndssvagt, men det har været løsningen efterhånden mange gange.
Avatar billede bredker Nybegynder
25. juni 2003 - 19:02 #2
har du trykket dit grafikkort helt i bund ,der skal ikke mange mm til før der ikke er forbindelse
Avatar billede bredker Nybegynder
25. juni 2003 - 19:07 #3
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=martinsk&option=22
og få lige lukket nogle af dine gamle spm
Avatar billede martinsk Nybegynder
25. juni 2003 - 19:08 #4
hvordan det???
Avatar billede martinsk Nybegynder
25. juni 2003 - 19:09 #5
jeg mener at jeg har  prøvet at trykke kortet ned måske 10 gange, men der sker ingenting!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juni 2003 - 19:10 #6
Kommer der bip lyde?
Er der et diskettedrev i?
Sidder IDE kablerne rigtigt?
Avatar billede bredker Nybegynder
25. juni 2003 - 19:12 #7
du har over 600 point ude ,og nogle af dine spm er fra februar
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. juni 2003 - 10:48 #8
Prøv med et andet grafikkort.. Måske et ældre eller nyere ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. juni 2003 - 10:50 #9
eller pil alt udnøvendigt hardware fra. Harddisk netkort, cdrom / brænder. osv osv...

Fjern strømmen på ide enhederne og kablerne fra controlleren på bundkortet..
Avatar billede msbw Nybegynder
26. juni 2003 - 14:11 #10
Pil alle ting af bundkortet undtaget selvfølgelig Ram, CPU og grafikkort og prøv at tænde for den og se om der er hul igennem sørg sevfølgelig også for at have skærmstikket i og alt det der...
Avatar billede msbw Nybegynder
26. juni 2003 - 14:13 #11
bredker >> tror da ikke du skal råbe for højt omkring åbne spørgsmål ??
Avatar billede fromsej Praktikant
26. juni 2003 - 14:23 #12
Msbw>>Nej 17 afsluttede spørgsmål ud af 17, det er da tæt på at Bredker skal anmeldes!