Avatar billede kak1000 Nybegynder
25. juni 2003 - 18:23 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

computer siger sjove lyde

1. Jeg har en IBM 120gb dexter harddisk.

og nogen gange når den lige skal loade noget siger den en mærkelig lyd, lyden er ubeskriveligt, for jeg har aldrig hørt noget lignende... eller jo lidt som lyden af en gammel venyl plade der kommer til at risse hele vejen hen over pladen.

2. jeg har også en computer.

nogle gange siger min computer et enormt KLIK (som når den slukker) og efter som det eneste der sidder i den fra min gamle computer er en HD og en strøm forsyning, hvad ville i så sige der sagde klik lyden? (den har gjort det siden jeg købte den, og det er 3 år siden, og i starten frøs computeren)
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juni 2003 - 18:32 #1
Prøv at defragmentere din HD.
Avatar billede kak1000 Nybegynder
25. juni 2003 - 18:33 #2
har jeg gjort... den er 3 år gammel... så det har jeg gjort et par gange
Avatar billede fastwrite Nybegynder
25. juni 2003 - 18:35 #3
For at svare på nummer 2 først, så er det højest sandsynligt din Harddisk der siger den omtalte klik-lyd. Det kan godt lyde RET voldsomt, og det KAN være tegn på at den nål der læser indholdet fra harddisken kan løbe ind i voldsomme problemer, så lad vær med at lægge din store projektopgave på denne harddisk.

Køb i stedet en 200GB Western Digital! DE er gode!!

Nr. 1 - IBM har haft voldsomme problemer med deres harddiske (hvem glemmer ikke de problemer de havde med deres 40 og 60 GB harddiske... suk), og hvis lyden ligefrem er ubeskrivelig, så vil jeg nok henvende mig til IBM og spørge dem pænt om hvorfor din harddisk er begyndt at synge klik-lyde, og om du eventuelt skal have den byttet.

Håber det er svar nok :)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
25. juni 2003 - 18:37 #4
Og forøvrigt - velkommen til Eksperten - jeg kan se at du har oprettet dig idag, her til aften.
Avatar billede kak1000 Nybegynder
25. juni 2003 - 18:38 #5
fasrwire >>
Nej nej der sidder to HD´s i min computer...
120gb lyder som en rissende vinylplade
og 10gb siger åbenbart Klik og har sagt det i 3 år, men har aldrig haft problemer med den, bortset fra de sidste par måneder hvor når jeg installere et windows komponent sagde den "kan ikke opdatere 1% 2% bla bla bla.)
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juni 2003 - 18:38 #6
Ja, velkommen til.*S*
Måske vil du få glæde af den her:
http://www.ebruger.dk/faq.asp - Eksperten: Sådan gør jeg.
Avatar billede bredker Nybegynder
25. juni 2003 - 18:41 #7
se at få lavet en bakup ,da det sikkert kun er et spørgsmål om tid før den går ned
Avatar billede bredker Nybegynder
25. juni 2003 - 18:44 #8
hvad laver du
du afviser bare med det samme uden at komme med nogen forklaring
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. juni 2003 - 18:44 #9
det kunne være du skulle kigge på dim "time out" på hdérne...det kan være de går i stand by efter kort tid og derfor skal "starte op", derfor lydende.
Avatar billede kak1000 Nybegynder
25. juni 2003 - 18:46 #10
bredker.
jeg må indrømme at jeg er ret ny her inde. så jeg kender ikke helt systemet. men ok undskyld.

nu er problemet ikke backup for der ligger ikke noget vigtigt på den, den kommer til at kører til den er ristet, jeg ville bare hører om der var nogen der havde oplevet det samme og havde nogle svar
Avatar billede bredker Nybegynder
25. juni 2003 - 18:48 #11
det er bare ok
du skal nok regne med at den går helt død inden længe ,så der er ikke så meget at gøre , medmindre at der er garanti på i nu
Avatar billede kak1000 Nybegynder
25. juni 2003 - 18:48 #12
bartfreak
jeg tvivler også på det er det, for den kan sige det enorme klik når jeg spiller computer, og der laver den da noget hele tiden.

altså min teori er at det er strømforsyningen, og forklaringen er at det er en ATX-strømforsyning, andet kan jeg ikke sige til det.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. juni 2003 - 18:51 #13
men hvad står time out på..??
Avatar billede kak1000 Nybegynder
25. juni 2003 - 18:52 #14
bartfast
det ved jeg faktisk ikke, for jeg ved ikke hvor det ligger henne? er det under strøm forsyning?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. juni 2003 - 19:07 #15
i bios..til at starte med..:O)
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
28. juni 2003 - 02:37 #16
IBM harddiske af ældre dato "Klikker" altid når de har nået den definerede spin hastighed - check spin down - da den talte % (1%, 2% o.s.v. - var det så ikke en overfladescanning, eller var det bare win2000/XP chkdsk ?) - kør en overfladescanning på begge diske, og AT disable spin down. i bios under power management, og i windows kontrolpanel - pausekærm - strømstyring...
Avatar billede kak1000 Nybegynder
28. juni 2003 - 17:09 #17
det var ikke dajeg kørte nogle scandinger af computeren, jeg havde installeret et rogram, og windows skulle registerer det, og der kom den lille fejl med 1% 2%
Avatar billede kak1000 Nybegynder
21. september 2003 - 00:08 #18
intet svar, men virker nu