Avatar billede hankster Nybegynder
25. juni 2003 - 16:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skift style på en knap onmouseover

Det burde være lige til:

<STYLE>
.button1{text-decoration:none}
.button2{text-decoration:underline}
</STYLE>

<INPUT NAME="test" TYPE="Button" CLASS="button1" onmouseover="java script:document.all('test').classname='button2'" onmouseout="java script:document.all('test').classname='button1'">

HVORFOR VIRKER DET IKKE??
Avatar billede roenving Novice
25. juni 2003 - 16:28 #1
fordi className staves med stort N

-- fjern så den der java script: -- det er ugyldig script-kode
Avatar billede roenving Novice
25. juni 2003 - 16:30 #2
-- men du kan også gøre det lidt lettere:

<INPUT NAME="test" TYPE="Button" CLASS="button1" onmouseover="this.className='button2'" onmouseout="this.className='button1'">
Avatar billede hankster Nybegynder
25. juni 2003 - 16:34 #3
takker.... forresten kender du ham der har fundet på at der er forskel på små og store bogstaver i javascript, og evt. hans adresse. Jeg smadrer ham!!

:o)
Avatar billede roenving Novice
25. juni 2003 - 16:35 #4
Forøvrigt skulle det være en _meget_ ineffektiv måde at gøre det på, så du skulle måske hellere:

<INPUT NAME="test" TYPE="Button" CLASS="button1" onmouseover="this.style.textDecoration='underline'" onmouseout="this.style.textDecoration='none'">
Avatar billede roenving Novice
25. juni 2003 - 16:37 #5
Ja da, han hedder Brendan Eich, og han tog den måde at kode med over fra C/C++ og Java, sikkert fordi du har en mere effektiv fortolkning, hvis du ikke først skal regne på identifiers ...

Velbekomme '-)
Avatar billede hankster Nybegynder
25. juni 2003 - 16:43 #6
Nu mangler jeg bare adressen.. ;o)
Avatar billede roenving Novice
25. juni 2003 - 16:47 #7
Den adresse, jeg har på ham er: The Mozilla Organisation (http://www.mozilla.org) ...

-- og tak for points ;~}