Avatar billede guest Nybegynder
25. juni 2003 - 14:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der med det ? tegn

To spørgsmål

1.Hvorfor kan preg_replace_callback ikke matche, når der er et ? mellem tag´ne?
2. Vil jeg få problemer med andre tegn?

<?

$tekst = "Virker denne her <test>test</test> ja den gør";
echo  preg_replace_callback("/<test>([^\?]*)<\/test>/iU", 'test_replace',  $tekst);
echo  "<BR>";
$tekst = "Virker denne her <test>test?</test> NEJ den gør ikke";
echo  preg_replace_callback("/<test>([^\?]*)<\/test>/iU", 'test_replace',  $tekst);

function test_replace( $a ) {
    return "#".$a[1]."#";
}

?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2003 - 14:45 #1
[^\?]*  betyder at du IKKE vil have et ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2003 - 14:46 #2
Mener du?

echo  preg_replace_callback("/<test>(.*?)<\/test>/iU", 'test_replace',  $tekst);
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2003 - 14:47 #3
Ups:
echo  preg_replace_callback("/<test>(.*)<\/test>/iU", 'test_replace',  $tekst);
eller
echo  preg_replace_callback("/<test>(.*?)<\/test>/i", 'test_replace',  $tekst);
Avatar billede guest Nybegynder
25. juni 2003 - 15:34 #4
Ahh selvfølgelig!!
jeg mener:
echo  preg_replace_callback("/<test>(.*)<\/test>/iU", 'test_replace',  $tekst);

Tak for det
Laver du lige et svar, så du kan få dine point
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2003 - 15:34 #5
ok da
Avatar billede guest Nybegynder
25. juni 2003 - 15:36 #6
Hvad er forskellen på /iU og /i ?

Findes der en manual hvor alle de parametre er beskrevet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2003 - 15:40 #7
www.php.net

U betyder at .* og .+  ikke er grådige (vender om om de eller ej).
Man kan også skrive .*? oh .+?  for at angive om de er ikke-grådige.

Uden én af de to får du et sjovt resultat med

  <test>Et slidigt gravben vridrede</test> <test>i brumringen på tidvis plent</test>

...prøv ;)