Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
25. juni 2003 - 14:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan helvede gør man nu det her?

Hej... Jeg sidder her og tror at jeg skal igang med at lege med jsp! Har da også invisteret i en dejlig tyk bog om sagerne, men til min store forskrækkelse opdager jeg at ikke engang det første simple eksempel i bogen kan lade sig gøre at få frem i min browser når jeg har smidt det ud på nettet!

Det ser sådan ud:

<%@ page session="false"%>
<%@ page import="java.io.*"%>
<%@ page import="java.text.*"%>
<%@ page import="java.util.*"%>

<%!
    private static final DecimalFormat FMT = new DecimalFormat("#0.00");
    private static final double CON = 2.353245;
%>
<html>
<head>
    <title>Echo</title>
</head>
<body>
    <h1>Fuel Efficiency Conversion Chart<h1/>
<table border='1' cellpadding='3' cellspacing='0'>
<tr>
    <th>Kilometers per Liter</th>
    <th>Miles per Gallon</th>
</tr>
<%
    for(double kmpl = 5; kmpl <= 20; kmpl +=1.0){
        double mpg = kmpl*CON;
%>
    <tr>
        <td align='right'><%= FMT.format(kmpl) %></td>
        <td align='right'><%= FMT.format(mpg) %></td>
    </tr>
<% } %>
</talbe>
</center>
</body>
</html>

Skal dette bare smides ud som .jsp på mit webhotel eller hvad??? Jeg savner forklaring!!! Håber at der er en der vil hjælpe!!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2003 - 14:36 #1
Kører dit webhotel JSP?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2003 - 14:38 #2
Wannafind? Der har da ikke JSP?
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
25. juni 2003 - 14:38 #3
Så vidt jeg er oplyst skulle det gøre...
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
25. juni 2003 - 14:39 #4
Har både prøvet på wannafind og på b-one... men det kan godt være at de ikke gør! Hvad kan anbefales?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2003 - 14:40 #5
Jeg mener ingen af dem understøtter det. Der findes nogle få, men priserne
er typisk lidt (host) højere end de 2 du nævner her.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
25. juni 2003 - 14:41 #6
hvis du gerne vil have gratis plads er www.mycgiserver.com en mulighed. den er lidt ustabil dog.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2003 - 14:43 #7
Eller hent selv fx Resin fra www.caucho.com
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2003 - 14:44 #8
Hvis du vil lege med JSP skal du nok installere Tomcat eller Resin
på din egen maskine og leg eder.

Når så du har en spændende web applikation skal du ud og finde et web hotel
som understøtter JSP.

Der er ikke mange, men der er enkelte.

Men start med at lære JSP på en server på din egen maskine.
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
25. juni 2003 - 14:44 #9
Hvad er/kan Resin???
Avatar billede r9 Nybegynder
25. juni 2003 - 17:44 #10
Resin er JSP Engine. Du skal bruge den, hvis du vil hoste dine JSP sider.
Resin er gratis under udvikling.

Resin bruges til JSP, hvor IIS bruges til ASP.
Avatar billede jacobve Nybegynder
25. juni 2003 - 20:06 #11
Du kan også bruge tomcat (http://jakarta.apache.org/tomcat/) som også er gratis.

Ved der er folk herinde der ikke er glade for denne server men den er både gratis i udvikling og i produktion (commercielt brug)

Og din vil uden problemer kunne klare dit behov for jsp afvikling.
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
05. juli 2003 - 17:36 #12
Du kan også bruge JBuilder til at udvikle i - der er Tomcat indbygget, den gør det hele automatisk når du trykker F9 ...
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
27. oktober 2003 - 10:59 #13
Jeg synes ellers mit svar var det bedste :) det er sq en fornøjelse at bygge jsp i JBuilder.