Avatar billede hapseren Nybegynder
25. juni 2003 - 14:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

opsæt database i tabeller

Jeg er ret ny indenfor PHP, dog har jeg fået det meste af mit lille script her til at virke. Jeg har en side hvor jeg indtaster Data og gemmer det i min database. Så har jeg en side der skal hente data, den virker også, men jeg vil gerne have den til at spytte data ud i tabeller, frem for som plan tekst, men det kan jeg ikke rigtigt få til at virke, så nu spørger jeg lige alle jer kloge hoveder om i vil sætte det op for mig :) (Og evt. hvis i har nogle gode links til PHP guides osv. så jeg kan blive lidt bedre :))
koden ser PT. sådan ud og spytter data ud i alm. tekst:

<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "....", "....");
mysql_select_db("....");

$resultat = mysql_query("select modstander, kampt, os, dem from Wars");

while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat))
  {
  extract($raekke);
  echo "Modstander: $modstander Type: $kampt Resultat: $os - $dem <br />";
  }

mysql_close($conn);
?>

mit ønske er at den automatisk skal opsætte det i tabeller, hvad gør jeg?
Avatar billede avminarm Juniormester
25. juni 2003 - 14:03 #1
<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "....", "....");
mysql_select_db("....");

$resultat = mysql_query("select modstander, kampt, os, dem from Wars");
echo '<tabel>';
while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat))
  {
  extract($raekke);
  echo "<tr><td>Modstander: $modstander Type: $kampt Resultat: $os - $dem</td></tr>";
  }
echo '</tabel>';
mysql_close($conn);
?>
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
25. juni 2003 - 14:04 #2
Du kan slutte php'en ?> <TABLE><TR><TD> <?php echo...........
?></TD></TR></TABLE>

ved ikke om du kan bruge det, men det virker....
Avatar billede avminarm Juniormester
25. juni 2003 - 14:05 #3
hov tabel skal self være table - du kan selv dele dit resultat op i flere <td> hvis du vil - husk blot af hvis du bruger " inde i echo skal disse escapes sådan her \"
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. juni 2003 - 14:10 #4
som avminarm skriver.
du kan evt lave flere tabelceller på hver række:

<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "....", "....");
mysql_select_db("....");

$resultat = mysql_query("select modstander, kampt, os, dem from Wars");
echo '<tabel>';
echo "<tr><td>modstander</td><td>type</td><td>resultat</td></tr>\n";
while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat))
  {
  extract($raekke);
  echo "<tr><td>$modstander</td><td>$kampt</td><td>$os - $dem</td></tr>";
  }
echo '</tabel>';
mysql_close($conn);
?>

det du skriver med echo er et ganske almindeligt HTML-dokument. Så det skal overholde reglerne for html.

mvh JakobA
Avatar billede hapseren Nybegynder
25. juni 2003 - 15:54 #5
Tak for hjælpen :)

Hvis der er nogen der har nogle gode guides eller lign. må i gerne poste links eller evt. navne på bøger
Avatar billede avminarm Juniormester
26. juni 2003 - 09:21 #6
du kan finde gode begynderlinks på www.wagners.dk/php under links