Avatar billede hanstad Nybegynder
25. juni 2003 - 13:35 Der er 10 kommentarer

SQL med parametre

Hejsa

Jeg skal have kørt følgende fra en asp-side.

CREATE PROCEDURE dbo.sp_sogLemmaOversigtDk

@par_sogOrd nvarchar(255),
@par_polysemi varchar(1)

AS

set @sql = "select  LemmaUK, ordklasseuk, pluralisuk, emneuk, geouk from tbllemma where lemmadk='" + @par_sogOrd + "' group BY OrdklasseDK, polysemiuk, LemmaUK, ordklasseUk, pluralisuk, emneuk, geouk"

exec sp_executesql @sql

GO

Det virker fint i SQL query analyser, men ikke fra ASP. Hvad er der galt?
Avatar billede hanstad Nybegynder
25. juni 2003 - 13:36 #1
Det virker heller ikke ved at seætte @sql = "Select  LemmaUK, ordklasseuk, pluralisuk, emneuk, geouk from tbllemma"
Avatar billede hanstad Nybegynder
25. juni 2003 - 13:41 #2
Har lige fundet ud af at der skal sættes et N foran 'Select.... Men det virker stadig ikke
Avatar billede -mundi- Nybegynder
25. juni 2003 - 13:42 #3
<!-- METADATA TYPE="typelib" UUID="00000200-0000-0010-8000-00AA006D2EA4" -->
<%
Set cmd = server.CreateObject("ADODB.COMMAND")
Set rs = server.CreateObject("ADODB.RECORDSET")

with cmd
    .activeConnection=conn
    .CommandType = adCmdStoredProc
    .CommandText = "sp_sogLemmaOversigtDk"
    .Parameters.Append .CreateParameter("par_sogOrd", advarchar,adParamInput,255,efterbehandlingid)
    .Parameters.Append .CreateParameter("par_polysemi", advarchar,adParamInput,255,efterbehandlingid)
end with
With rs
    .Cursorlocation = AdUseClient
    .open cmd
end with
%>

så får du resultatet i et recordset der hedder rs
Avatar billede hanstad Nybegynder
25. juni 2003 - 13:46 #4
det havde jeg gjort. Men jeg har lige fundet ud af at mine permissions var sat forkert op. I_Usr skal være dataReader...
Avatar billede -mundi- Nybegynder
25. juni 2003 - 13:46 #5
.Parameters.Append .CreateParameter("par_sogOrd", advarchar,adParamInput,255,efterbehandlingid)

og

.Parameters.Append .CreateParameter("par_polysemi", advarchar,adParamInput,255,efterbehandlingid)

skal være én linie
Avatar billede -mundi- Nybegynder
25. juni 2003 - 13:47 #6
logger du da på serveren med din iuser konto ?
Avatar billede hanstad Nybegynder
25. juni 2003 - 13:49 #7
nej jeg har lavet en I_usr_db til denne database og denne giver jeg adgang via connect-stringen
Avatar billede -mundi- Nybegynder
25. juni 2003 - 13:49 #8
hvilken fejl får du så ?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
25. juni 2003 - 14:28 #9
create procedure dbo.sp_sogLemmaOversigtDK
(
  @par_sogOrd nvarchar(255),
  @par_polysemi varchar(1)
)
AS
  select LemmaUK, ordklasseuk, pluralisuk, emneuk, geouk
  from tbllemma
  where lemmadk=@par_sogOrd
  group by OrdklasseDK, polysemiuk, LemmaUK, ordklasseUk, pluralisuk, emneuk, geouk
Avatar billede trer Nybegynder
21. juli 2003 - 09:35 #10
Du skal give din bruger execute permissions til din stored procedure (jeg håber meget, at din bruger ikke er DBO !)