Avatar billede hbhansen Nybegynder
25. juni 2003 - 10:00 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Vindue focus hvis "focus" er væk fra browseren

Har et lidt tricky spørgsmål:
Hvordan for jeg en popup boks til at være i focus, hvis brugeren f.eks. arbejder i word eller andet program som ikke er selve browseren.
Har prøvet med dette kode: onload="window.focus();", som virker hvis der arbejdes i browseren men ikke hvis der arbejdes i andre programmer.
Avatar billede grunken Nybegynder
25. juni 2003 - 11:02 #1
http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&searchtype=txt&words=alwaysraised&x=8&y=4

Som du kan se findes der faktisk en window event der hedder allwaysraised=yes, med det virker kun i netscape og kræver en masse forskellige certifikater for overhovedet at få en virkning af det!

en anden metode vil være at lave en simpel <body onblur="self.focus();">
Dette vil gøre at vinduet altid vil ligge i top, men samtidig vil der ikke være en jordisk chance for at bruge andet end det vindue.

Så nej der findes IKKE en brugbar løsning på dit problem, og jeg siger da bare heldigvis for det da :)
Avatar billede hbhansen Nybegynder
25. juni 2003 - 11:07 #2
Ok... tak..
Kan godt se problemet med at man kan gøre det..
Det vil virkelig være et irretations moment for brugeren :D
Smid et svar så deler vi pointene..
Avatar billede grunken Nybegynder
25. juni 2003 - 11:11 #3
svar ;D
Avatar billede grunken Nybegynder
25. juni 2003 - 11:11 #4
he