Avatar billede checkmeout Nybegynder
25. juni 2003 - 02:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

tilbage fra LoadMovie

Jeg har en movie, hvori jeg har en LoadMovie og i den har jeg endnu en LoadMovie. I denne sidste indloadede movie vil jeg gerne lægge en knap, så brugeren kan vælge at se hele filmen igen. Hvad er tricket til det?
På alle 3 film ligger der preloaders, kan jeg gøre noget så brugeren ikke ser dem eller sker det helt af sig selv?
Avatar billede Shasim Novice
25. juni 2003 - 08:38 #1
Hvad med sådan:

on (release) {
    unloadMovieNum(1);
    unloadMovieNum(2);
}

eller sådan:

on (release) {
    getURL("dinHovedfilm.swf");
}
Avatar billede checkmeout Nybegynder
25. juni 2003 - 10:26 #2
Ved at bruge den første, kommer jeg så udenom at brugeren skal preloade igen???
Avatar billede Shasim Novice
25. juni 2003 - 10:33 #3
Det gør du med begge løsninger - hvis dine film altså er hentet 100% ind første gang. Så ligger de nemlig i brugerens cache.
Avatar billede checkmeout Nybegynder
25. juni 2003 - 10:41 #4
OK, jeg prøver det lige af...... og så i øvrigt 15 point mere, hvis du kan sige mig hvordan jeg checker at et inputtextfield er fyldt ud med en talværdi og ikke bogstaver....
Avatar billede checkmeout Nybegynder
25. juni 2003 - 11:03 #5
Hmmm, jeg har lidt problemer med at checke det af, for der er åbenbart fejl i den action der loader nr 2 film ind:

if (totalpoint>=65) {
    point.loadMovie("point_hoj.swf", 2);
} else if (totalpoint<=34) {
    point.loadMovie("point_lav.swf", 2);
} else {
    point.loadMovie("point_mellem.swf", 2);
}

Kan det skyldes at man ikke kan loade en film ind i en swf, der ligeledes er indloaded?
Avatar billede Shasim Novice
25. juni 2003 - 11:29 #6
Til valideringen kan du bruge funktionen isNaN, f.eks.:
function validateditInputfelt() {
    if (isNaN(_root.ditInputfelt.text) == true) {
        _root.fejltekst = "Indtast en nummerisk værdi.";
    }

Hvad er problemet - får du ikke indlæst dine film, eller hvad? Du skal nok referere til hovedfilmens (_parent) levels.
Avatar billede checkmeout Nybegynder
25. juni 2003 - 11:40 #7
Nej, den vil ikke indlæse sidste film...
Lige nu roder jeg godt og grundigt rundt i det hele.... Jeg har forsøgt at lægge al indlæsning af eksterne swf i _root, men det virker heller ikke umiddelbart....
Jeg kigger lige lidt mere koncentreret på det!
Avatar billede Shasim Novice
25. juni 2003 - 12:29 #8
Har lavet et simpelt eksempel. Hvis du vil kan jeg maile det til dig.

:) Shanne
Avatar billede checkmeout Nybegynder
25. juni 2003 - 12:30 #9
gerne ;) bst@sda.dk
Avatar billede checkmeout Nybegynder
25. juni 2003 - 13:03 #10
Juhuu, nu virker det.... også testningen af om varialen er et tal!!! Nu er jeg glad, så post et svar Shanne, så får du dine velfortjente point.

;) Brita
Avatar billede Shasim Novice
25. juni 2003 - 13:07 #11
Det var da godt

:) Shanne
Avatar billede checkmeout Nybegynder
25. juni 2003 - 13:18 #12
De sidste 15 ligger på http://www.eksperten.dk/spm/369080
Avatar billede wilweb Nybegynder
28. juni 2003 - 10:53 #13
Vil du ikke også maile det til mig?
willi@gizom.com
Avatar billede wilweb Nybegynder
30. juni 2003 - 18:09 #14
shanne & checkmeout :Har fået dem, tusinde tak.