Avatar billede mj86dk Nybegynder
24. juni 2003 - 22:29 Der er 4 kommentarer

Problemer med user og pass

Jeg har problemer med connecte til min mySQL-database. Jeg har fået min database til at virke før, men efter jeg geninstallerede Windows kunne jeg ikke connecte. Jeg har et PHP-script der connecter til databasen. Den siger at User/Pass er forkert. Hvis jeg, i mit PHP-script, sætter user og pass til at være "", altså ingenting, så kan den godt connecte. Jeg har pillet i min my.ini, men det vil stadig ikke virke. Jeg har prøvet at installere 3 forskellige versioner. Nedenunder kan i se my.ini.

-----------------------------------------------basedir=C:/mysql
#bind-address=127.0.0.1
datadir=C:/mysql/data
#language=C:/mysql/share/your language directory
#slow query log#=
#tmpdir#=
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
user=BRUGERNAVN
password=PASSWORD
-----------------------------------------------
Dette problem vil jeg gerne have løst. Findes der måske et andet sted man kan indtaste user og pass?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juni 2003 - 22:35 #1
Har du oprettet dine MySql-brugere efter geninstallation. Har du sat
det samme password på root i Mysql?
Avatar billede mj86dk Nybegynder
24. juni 2003 - 22:39 #2
De andre gange, hvor jeg har installeret mySQL, har jeg bare indtastet det ønskede brugernavn og password ved popupvinduet, når man starter WinMySQLAdmin for første gang. Ellers har jeg ikke oprettet Mysql-brugere. Hvordan gør man det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juni 2003 - 23:05 #3
Så har du jo gjort som du plejer. Kan du forbinde dig til din mysql
med dit root-brugernavn i MySql?
Avatar billede jim.west Nybegynder
30. juni 2003 - 00:06 #4
slet linjerne med user og password...
Hvis det bare er noget som ligger på din maskine alligevel, er det jo ligemeget...