Avatar billede broodwar Nybegynder
05. december 2000 - 22:13 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Slukker efter 5min

Jeg har en computer der er provokerende nok til at opfører sig på følgende måde:

HVER gang den har været slukket og man så starter den, vil den efter 2min i Win98 slukke. Herefter virker powerknappen så ikke længere (Medmindre man slukker bagpå 20sek)

Hvis man har slukket den 20sek bag på før man starter den går det fint... ?

Nogen der kan regne det ud? Hbordan får jeg den til at opføre sig som en flink computer igen?... tror I den er blevet sur fordi jeg gik i byen sidste uge, og lod den være alene hjemme ;)

Tekniks stuf:

733Mhz P3
128 mb ram
20 gb harddisk (aner ikke hvilket mærke)
Asus Cd-romdrev 40x

Hvis andet så SPØRG endeligt!
Avatar billede liquid Nybegynder
05. december 2000 - 22:14 #1
har du leget med BIOS\'en?
Avatar billede broodwar Nybegynder
05. december 2000 - 22:17 #2
NEJ, ikke det fjerneste, ikke engang installeret noget særligt...
Avatar billede repsac Nybegynder
05. december 2000 - 22:20 #3
Hmm. Det lydder dælemig underligt. Prøv engang at se om det er 98 der skal have skylden.
Stik en bootdisk i og lad den så stå de 2 min.
- Der er vel ikke andet at gøre end at starte et eller andet ste!
Avatar billede repsac Nybegynder
05. december 2000 - 22:20 #4
ste = sted ;)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
05. december 2000 - 22:44 #5

Min bios er sat til at slukke hvis varmen bliver for høj, og den bestemmer sku selv hvornår den mener den er kølet nok ned til at reagere på hvad jeg vil. Ku´ det have noget med det at gøre?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
06. december 2000 - 01:49 #6
2 muligheder!

1) Din PSU er ikke kraftig nok!

2) manglende køling på processoren...Evt. en defekt sensor eller fejl i BIOS.

Hvilket grafikkort har du?
Hvilket bundbræt?
Hvilken BIOS revision på brættet?
Hvor mange Watt leverer din PSU?...Hvor mange Amp på +5V?

Prøv at gøre som repsac foreslår...
-Start maskinen
-Når Win98 skriver starter windows, så tryk F8, og på menuen vælg start med kommandoprompt.
-Lad maskinen stå i et par timer og se om den slukker eller genstarter...
Avatar billede broodwar Nybegynder
06. december 2000 - 07:32 #7
Inde i Bios\'en står der når jeg starter op at den er 36grader.

Jeg ved ikke så meget om hardware men strømforsyningen levere 300 Watt

Er der noget sted i Win98 jeg kan se hvad de forskellige komponenter er? Egenskaber For System viser ikke hvilket bundkort det er.

PSU=PowerSupplyUnit?
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
06. december 2000 - 20:29 #8
Hvis du ikke allerede har gjort det, så tjek om processorkøleren virker = ventilatorvingen drejer rundt :)
Avatar billede broodwar Nybegynder
09. december 2000 - 17:44 #9
.... nu kommer den også sommertider med en besked om at der ikke er hukommelse nok, dette sker bare midt i windows uden andet en stifinder åben?

128 mb, pc 133ram.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. december 2000 - 14:21 #10
Prøv at låne et RAM modul hos en kammerat og tjek hvordan den så opfører sig.
Avatar billede broodwar Nybegynder
16. december 2000 - 22:14 #11
Øv, ingen der har oplevet noget i nærheden af det her? Jeg har prøvet det med at udskifte rammene men det  hjalp ikke noget.
Avatar billede quex Nybegynder
13. november 2001 - 21:42 #12
Min laver fuldstændig det samme.. bare i windows 2000

det sidste jeg har gjordt siden den startede var at opgradere min bios til den nyeste.
Og overclocket min cpu.. Men nu er det hele tilbage til standard.

Og jeg kan ikke finde ud af hvorfor den pludselig bare slukker som om nogen hev stikket ud.

Det er før i tiden sket men blev rettet ved at sætte en nyere og kraftiger strømforsyning i.

duron 800
2*256 apacer ram
epox 8kta3+