Avatar billede maychrist Nybegynder
24. juni 2003 - 10:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP/IIS upload af fil ?

Hejsa

Jeg forsøger at lave en upload funktion men kan ikke få den til at virke. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Koden til form.asp - filen ser således ud:

<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="formupload.asp">
Indtast filnavn for den fil som skal lægges i inbox: <input type="file" name="f1"> <br/>
<input type="submit" value="Læg i Inbox">

Koden til formupload.asp ser således ud:

<%
  Set upl = Server.CreateObject("Persits.Upload")

  upl.OverwriteFiles = False
  upl.SetMaxSize 1048576
  upl.Save Server.Mappath("../inbox")
%>

Siden afvikles i windows 2000  - IIS. Jeg har i IIS givet tilladelse til både læse og skriverettigheder til inbox mappen.

Jeg får følgende fejl:

Fejltype:
Serverobjekt, ASP 0177 (0x800401F3)
Ugyldigt program-id.

Linien fejlen pejer på er: Set upl = Server.CreateObject("Persits.Upload")

Jeg er ikke sikker på om min ASP kode er korrekt eller om fejlen ligger i opsætningen af IIS - og hvis den gør hvordan jeg så får sat IIS rigtig op så jeg kan uploade.

Håber at nogen har nogle gode ideer.

Maja
Avatar billede janemil Nybegynder
24. juni 2003 - 10:34 #1
Du skal have installeret komponenten på din server.
Avatar billede janemil Nybegynder
24. juni 2003 - 10:36 #2
Avatar billede maychrist Nybegynder
24. juni 2003 - 10:37 #3
Øh.... Gider du at uddybe? Hvilken komponent?
Jeg bruger Server.CreateObject i forbindelse med adgang til min database - uden problemer?
Avatar billede janemil Nybegynder
24. juni 2003 - 10:38 #4
Persits.Upload har du den på serveren?
Avatar billede maychrist Nybegynder
24. juni 2003 - 10:38 #5
Jeg prøver lige at se på linket
Avatar billede janemil Nybegynder
24. juni 2003 - 10:41 #6
http://www.aspupload.com - der hvor man køber den opload komponent du bruger.
Avatar billede maychrist Nybegynder
24. juni 2003 - 10:50 #7
Tusind tak for hjælpen og tak for linkene. Nu er jeg mere med på hvad fejlen skyldes. Vil prøve om jeg ikke kan skaffe komponenten og ellers må jeg bruge ideen med at uploade uden komponent.

MHV Maja