Avatar billede sap Nybegynder
24. juni 2003 - 10:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Opdatere indhold af msgbox

Jeg har lavet et VBscript som tager backup af en række filer på min computer.
Dette kan dog godt tage lang tid, så jeg vil gerne have at brugerne kan se at der foregår noget på skærmen. (Evt hvor mange filer der er blevet kopieret eller navnet på den fil der er ved at blive kopieret.)

Jeg kan dog ikke finde ud af at opdaterer en msgbox med et nummer eller bare sætte den til at blinke(pop op med et nummer, lukke ned, poppe op med nyt nummer)

Hvordan laves dette ?

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvordan man tæller hvor mange filer man har overføre eller hvordan man får vist navnet på filen.

Jeg bruger følgende kode til at kopierer mapper.

set filesys1 = CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
filesys1.createfolder "c:\backup"
set demofolder = filesys1.GetFolder("c:\data\")
demofolder.Copy("C:\backup\data")
Avatar billede medions Nybegynder
24. juni 2003 - 14:26 #1
Det er ikke muligt at opdatere en MsgBox() men det er muligt at opdatere en HTML Popup hvis du har lavet det webbaseret?

//>Rune
Avatar billede sap Nybegynder
24. juni 2003 - 15:12 #2
Det har jeg ikke.
Bare et lille VBS script.
Det er heller ikke muligt at et vindue lukker sig selv efter et stykke tid.
Avatar billede sap Nybegynder
24. juni 2003 - 15:13 #3
Den sidste linie var et spørgsmål ?
Avatar billede medions Nybegynder
24. juni 2003 - 15:17 #4
Néj, det er heller ik' muligt!

//>Rune
Avatar billede elynge Nybegynder
24. juni 2003 - 18:32 #5
Brug en UserForm - sæt en TextBox ('TextBox1') og en CommandButton ('Start_tæller') og tilføj flg. kode.

Dette skulle demonstrerer hvorledes du opdaterer en dialog og automatisk lukke den når der ikke er mere at vise!

Private Sub Start_tæller_Click()
    Dim i As Long

    For i = 1 To 10000
        TextBox1.Text = i
        DoEvents
    Next
    MsgBox "NU ER JEG FÆRDIG"
    Unload Me
End Sub
Avatar billede medions Nybegynder
24. juni 2003 - 18:39 #6
elynge> Øhh, det her er VBScript! -ikke Visual Basic! Så nej, det kan han ikke!

//>Rune
Avatar billede sap Nybegynder
30. juni 2003 - 15:56 #7
Kan Visual Basic køre under Windows uden der skal installeres framework og alt andet ?
Avatar billede medions Nybegynder
06. juli 2003 - 02:01 #8
sap> Ja, stort set!
Til det som du skal bruge det til, så ja!

//>Rune
Avatar billede adam_christensen Nybegynder
23. juli 2003 - 14:11 #9
1.
Brug Shell.Popup med timeout på 1 sek. Fx:

Set WShShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Popup "Din tekst her", 1

eller

2.
Kør scriptet med CScript.exe i stedet for WScript.exe og brug WScript.Echo til at printe til skærmen mens scriptet kører.

Vh,
Adam
Avatar billede sap Nybegynder
01. september 2003 - 11:18 #10
Faldt lige over dette åbne spørgsmål. Der har rendt meget vand i havet siden, men det forhindre mig ikke i at give point.