Avatar billede kkndmj Nybegynder
05. december 2000 - 19:04 Der er 4 kommentarer

Hvordan gør jeg sådan, så når jeg lukker en side, så dukker der en anden op?

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at kunne gøre sådan på min hjemmeside, så når man lukker for min side, så kommer der en ny op. PLEASE HJÆLP MIG!
Avatar billede dudal Nybegynder
05. december 2000 - 19:06 #1
Prøv med:

<body onUnload=\"window.open(\'http://www.site.com/\');\">

/Jesper
www.builder.dk
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. december 2000 - 19:07 #2
Der er flere måder at gøre det på... alt efter hvilken effekt du er ude efter...

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
<title>Untitled</title>

</head>

<body onUnLoad=\"window.open(\'http://www.ljweb.com\');\">

</body>
</html>

er simpel... den klasker blot et nyt vindue op når den aktuelle side forlades...

Vil du hellere over og arbejde med popup vinduer i specifik størrelse kan man lave noget som :
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
<title>Untitled</title>

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
    function openWin(windowURL, windowName, windowFeatures ) {
        return window.open( windowURL, windowName, windowFeatures ) ;
    }

    function exitWin(windowURL) {
        newWindow = openWin(windowURL, \'exitWin\', \'width=640,height=480,toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menuBar=0,scrollBars=0,resizable=0\');
        newWindow.focus();
    }
// -->
</SCRIPT>
</head>

<body onUnLoad=\"exitWin(\'http://www.ljweb.com\');\">

</body>
</html>

der lidt mere avanceret sørger for at åbne et nyt vindue i specifik størrelse og giver fokus på det nye vindue.

Det essentielle i begge eksempler er onUnLoad på <BODY> tagget.
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. december 2000 - 19:09 #3
Lidt godnat læsning :

<BODY...> Events
The <BODY...> element/object supports all of the standard Dynamic HTML events (i.e. onclick, ondblclick, ondragstart, onfilterchange, onhelp, onkeydown, onkeypress, onkeyup, onmousedown, onmousemove, onmouseout, onmouseover, onmouseup and onselectstart). Details of these can be found in the standard Dynamic HTML events topics. The <BODY> attribute also supports the following events:

onblur
The onblur event fires when the current document loses the focus. For example, if your site uses two or more windows for display, you could effectively track the users location by using the onblur and onfocus events in the relevant <BODY> elements.

onfocus
The onfocus event is fired whenever the document receives the focus. As mentioned above, this can be especially useful for executing script functions to determine the users location, should your site/application use multiple browser windows.
Note : The onfocus event is also supported by Netscape

onload
The onload event can be used to execute script functions when the page loads. For example, this HTMLib re-creates a \'non-scrolling region\', by executing a script function using the onload event in every document\'s <BODY> element. The script function loads the title document (or the main content document) immediately after the calling document has loaded.
Note : The onfocus event is also supported by Netscape

onunload
The onunload event is the reverse of the onload event - so, as you\'d expect, it can be used to execute script functions when the current document is unloaded from the browser.
Note : The onfocus event is also supported by Netscape

Note : Netscape supports the onblur, onfocus, onload and onunload events for the <BODY> element as part of its Window Object.

Avatar billede jakoba Nybegynder
05. december 2000 - 19:45 #4
Pas på med den onUnload for den bliver aktiveret når:

1) brugeren klikker på et link til en anden side i dit website.
2) brugeren klikker på et link ud af din website.
3) brugeren i desperation prøver at lukke sin browser for at komme væk fra dine popus som han ikke har bedt om og ikke ønsker at se.

Hvad med at placere et \"Vær rar at klikke her før du går\" link med en forklaring på din side. Hvis siden så har gjort den besøgende venligt stemt (Ved at være god og relevant og rar at bruge) er det ikke usandsynligt at han faktisk klikker der og kikker på den side du ønsker at vise ham.
Og selv om han ikke klikker første gang er der stadig en chance for at han husker din side som et rart sted og derfor kommer tilbage en anden gang og så vælger at klikke.

mvh JakobA