Avatar billede pmejer Nybegynder
23. juni 2003 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til @DBLookup

Hej, nu har jeg siddet i flere dage for at finde ud af, hvordan @DBLookup fungerer. Desværre uden held... Mon der skulle være en hjælpende "ånd" herinde, der meget præcist kan hjælpe mig?

Jeg har en db (1) der laver et unikt nummer, jeg skal have flyttet til en anden database (2), hver gang der oprettes et nyt dokument i (2).

Venlig hilsen

Peter
Avatar billede cdelicht Nybegynder
23. juni 2003 - 13:05 #1
Sæfølig - hvad er problemet?
Avatar billede pmejer Nybegynder
23. juni 2003 - 13:26 #2
Hej, Problemet er jo at jeg ikke kan få syntaksen til at fungere...

Jeg har fosøgt mange ting, f.eks. som her: @DBLookup("":"NoCache";"";SeqNum;Mainview;1);

Men forklaret lyder det sådan:

DB1 (Seqnr.nsf" indeholder et nummerfelt, jeg vil have kopieret over i DB2 (Batch), hver gang jeg opretter et nyt dokument i Batch.

Alternativt kunne jeg måske lave noget sequence direkte i Batch?

Jeg har forsøgt følgende, men også uden held:

snumb:=@If(@IsError(snumb);@Set("snumb";);"");
@Set ("snumb";snumb+1)

Venlig hilsen

Peter

P.S. - jeg skal jo nok bruge @DBLookup mange gange fremover, så en forklaring på, hvordan filen man får sådan en fætter til at virke ville være dejligt.

Peter
Avatar billede cdelicht Nybegynder
23. juni 2003 - 13:46 #3
Godt så! ;-)
Koden
@DbLookup( class : cache ; server : database ; view ; key ; fieldName ; keywords )
ELLER
@DbLookup( class : cache ; server : database ; view ; key ; columnNumber ; keywords)
Forklaring
class: kan være andet end "Notes" (="") til f.eks. ODBC
cache: "NoCache" eller "Cache" (= "")
server: f.eks. "minsrv/org"
database: "minbase.nsf"
view: f.eks. "MitView" SKAL VÆRE SORTERET I FØRSTE KOLONNE - ikke kategoriseret
key: f.eks. "bøvs",el. "hej" el. 1 el hvad du nu vil søge efter...
fieldname: felt på de dokumenter der matcher som skal returneres
ELLER
columnnumber: # kolonne i viewet der skal returneres
keywords: nyt i ND6 - se selv dokumnetationen
EKSEMPEL
Ofte skal du blot angive følgende:
@DbLookup( ""; "" ; view ; key ; columnNumber) for lookup i samme db
@DbLookup( "":"NoCache"; "" ; view ; key ; columnNumber) -do- m. u. cache
@DbLookup( ""; "MinSrv/org":"MinDb" ; view ; key ; columnNumber) for lookup i en anden db
@DbLookup( "":"NoCache"; "MinSrv/org":"MinDb"  ; view ; key ; columnNumber) -do- m. u. cache
Avatar billede cdelicht Nybegynder
23. juni 2003 - 13:47 #4
view ; key ; columnNumber skal selvfølgelig erstattes med relevante navne/ord ;-)