Avatar billede dougheffernan Nybegynder
23. juni 2003 - 11:32 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

MsgBox EFTER form_load

Jeg har en knap på hovedformularen, som skal åbne en anden formular. Jeg vil gerne gøre brugeren opmærksom på, at der skal indtastes ordrenummer, FØR resten af formularen udfyldes. Problemet er, at den MsgBox som jeg viser, vises FØR selve formularen er loadet! Jeg har prøvet både med Form_Load og Form_Open.
What to do`?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
23. juni 2003 - 11:36 #1
Hvis den nye formular ikke skal vises modalt, kan du i form_load på subformularen gøre følgende:

me.show
doevents
msgbox "Whatever"
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
23. juni 2003 - 12:05 #2
Den godtager ikke me.show.....
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
23. juni 2003 - 12:06 #3
Glemte helt, det er VBA det drejer sig om, sorry.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
23. juni 2003 - 12:23 #4
Hvad med blot show? Evt. visible=true? Eller <frmNavn>.show?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
23. juni 2003 - 12:26 #5
der ER en visible egenskab.....tror lige jeg prøver den.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
23. juni 2003 - 12:28 #6
virker heller ikke efter hensigten.
Avatar billede martin_moth Mester
23. juni 2003 - 22:25 #7
Hvad med at gøre noget helt andet - at umuliggøre at udfylde resten af felterne før ordrenummeret er udfyldt (enabled=false på alle øvrige felter indtil ordrenummer er udfyldt)

Så slipper brugeren for en irreterende messagebox, som man bliver træt af at se på hver gang man starter macroen ;o)
Avatar billede renesvane Nybegynder
24. juni 2003 - 08:36 #8
Måske er det bare fjernet i Office 2002, men jeg har ingen form_load i VBA.

Hvis jeg bruger

Private Sub UserForm_Activate()
MsgBox "hejsa"
End Sub

Så virker det efter hensigten
Avatar billede martin_moth Mester
24. juni 2003 - 09:17 #9
renesvane: Ja, men så kommer msgboxen vel hver gang formen aktiveres?? Den skulle jo kun komme een gang når den starter op.
Avatar billede renesvane Nybegynder
24. juni 2003 - 09:22 #10
Nu kører form_activate jo kun når formen startes, det var vel også det der var meningen.
Avatar billede martin_moth Mester
24. juni 2003 - 12:06 #11
ok :o) Var ikke sikker på hvor ofte _activate bliver kørt...
Avatar billede codemasterz Nybegynder
24. juni 2003 - 20:23 #12
Det er da indlysende..

Det er fordi din msgbox skal ligge i Form_resize eventet!

Det er så simpelt:

Private Sub Form_Resize()
MsgBox "tekst her!"
End Sub

Så kommer boksen først EFTER din form er loadet..

MVH. CodeMasterZ
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
25. juni 2003 - 08:36 #13
codemasterz >> Og så vil den også dukke op hver eneste gang, der bliver ændret på formens størrelse
Avatar billede martin_moth Mester
25. juni 2003 - 11:43 #14
Shhh! Det er jo indlysende ;o)
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
26. juni 2003 - 08:16 #15
martin: det med den irriterende msgbox, det er ikke noget jeg bestemmer, da det ikke er "mit" program.... :(
(ellers havde jeg lavet det som du siger, med alle andre felter disabled, indtil Ordrenummer var udfyldt)
Avatar billede martin_moth Mester
26. juni 2003 - 09:11 #16
OK: Du har vel fået svar nu ( _Activcate ).
Stik renesvane pointene & luk :o)