Avatar billede mercutio Nybegynder
23. juni 2003 - 11:12 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Dynamisk størrelse af frames efter hvor stort indholdet er.

Kan man lave så en topframe ændrer størelse efter hvor stort indholdet af framen er?

Jeg har et textarea som kan submittes når det bliver submittet bliver tabellen den er i jo længere hvis de har skrevet meget kan man ændre størrelsen alt efter hvor langt indholdet af framen er?
Avatar billede horsmark Nybegynder
23. juni 2003 - 11:23 #1
url ?
Avatar billede mercutio Nybegynder
23. juni 2003 - 11:24 #2
detsværre det er et program jeg sidder og udvikler på det er ikke offentligt tilgængeligt..
Avatar billede horsmark Nybegynder
23. juni 2003 - 11:29 #3
hvad med at bruge div istedet for tabeller...

Ang. størrelser og valg:
<table>
Højde og bredde er MINIMUM bredder og ikke som mange tror maxbredder - de udvider sig derfor selvfølgeligt ved for meget indhold

<span> (inline)
Højde og bredde kan fastsættes dog vil teksten gå ud af området bruges primært tekststylemanipulering IKKE område/bokse mm.

<div>
Højde og bredde fastsættes - bruges til at definere boks områder - klart at foretrække

Læs mere om forskellen på div og span her:
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/visuren.html

Ved ikke om dette kan afhjælpe dit problem
Avatar billede iver25 Nybegynder
23. juni 2003 - 11:36 #4
På min hjemmeside har jeg i stedet for et almindelig frameset, anvendt en tabel som jo udvider sig dynamisk, med iframes i de enkelte celler med højde og bredde sat til 100%. Så udvider de sig også dynamist. Det virker upåklageligt.
Avatar billede mercutio Nybegynder
23. juni 2003 - 11:37 #5
hvad er iframes?
Avatar billede horsmark Nybegynder
23. juni 2003 - 11:55 #6
Avatar billede mercutio Nybegynder
23. juni 2003 - 11:56 #7
kan jeg ikke bare lave en tabel hele vejen rundt om indholdet og når siden er vist så spørge på højden af den tabel? kan man hive det ud?
Avatar billede iver25 Nybegynder
23. juni 2003 - 12:00 #8
Jo, det kan du godt. Men fordelen ved en iframe er at du kan skifte indholdet af iframen ud ved at sætte src attributten til en anden side.

Du kan få fat i højden på din tabel ved at at sige:
document.all.tabelnavn.offsetHeight.
Avatar billede mercutio Nybegynder
23. juni 2003 - 13:13 #9
ok har så kun lige et lille problem. Den kører scriptet så hurtigt at den ikke når at fylde tabellen ud inden den sætter højden... Er der en sleep eller noget lignende der stopper metoden til den må køre? eller er der et event ligesom onLoad bare med onCOmpletelyLoaded?
Avatar billede iver25 Nybegynder
23. juni 2003 - 13:18 #10
onLoad eventet fyrer først når hele siden er loadet. Det er ikke pæn kode, men du kan tvinge den til en pause ved at skrive: document.setTimeout("setTableSize", 1000);
I dette tilfælde går der 1 sekund inden funktionen setTableSize() bliver kørt.
Avatar billede horsmark Nybegynder
23. juni 2003 - 13:44 #11
Hvad med dette ?

<html>
<head>
function SetHeightAndShow(){
  document.all.table_show.offsetHeight = XXX
  document.getElementById('div_showtable').style.dispaly = 'block'
}
</head>
<body onload="SetHeightAndShow();">
<div id="div_showtable" style="display:none;">
  <table name="table_show">
  <tr><td>laaaaaaaaaaaaaaaaaang teeeekst</td></tr>
  </table>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede horsmark Nybegynder
23. juni 2003 - 13:45 #12
Glemte lige at skrive at tabellen er "usynlig" indtil siden er loadet og højden er beregnet :-)
Avatar billede mercutio Nybegynder
23. juni 2003 - 14:06 #13
onload bliver muligvis først fyret af når hele siden er hentet af browseren men det sker før den får sat siden op så den tror min tabels højde er 0... Jeg kan se den lige skal til at vise siden så bliver framensize sat til 0 så man ikke kan se den...
Avatar billede horsmark Nybegynder
23. juni 2003 - 14:10 #14
mercutio>
Den funktion der er defineret i onload bliver først kaldt når hele siden ER loadet

Hvorfor ikke sætte den til at være skjult indtil siden er loadet?
Avatar billede iver25 Nybegynder
23. juni 2003 - 14:10 #15
Kan du ikke vise os noget kode. Så er det nemmere at hjælpe.
Avatar billede mercutio Nybegynder
23. juni 2003 - 14:21 #16
så virker det sgu gutter... Tak for hjælpen. Mit problem var jeg troede jeg sendte en variabel med ind i metoden men jeg sendte bare navnet på variablen ind så det virker nu.
Avatar billede mercutio Nybegynder
23. juni 2003 - 14:22 #17
Jeg bruger en metode meget lig det du har lavet Horesmark...
Avatar billede horsmark Nybegynder
23. juni 2003 - 14:23 #18
fino ;-)