Avatar billede the_girl Nybegynder
23. juni 2003 - 11:00 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

Valg af bærbar pc til kørende tekniker

Hi´:-)

Jeg har fået den opgave at finde en bærbar til vores kørende teknikere og via vores hovedkontor, har jeg fået følgende tilbud fra HP (til 1.189 EURO):

N620c Win pro
Evo N620c 1.4GHz Region CTO
14.1 XGA display
512MB 1 SODIMM
30G 4200rpm hard drive
4.4A LiIon Primary Batt
Keybd + DualPt Euro
24X CD-RW Multibay
1.44MB Multibay FDD
56k V92 Controllerless Modem
w200 WLAN Multiport EMEA
3 yr warranty
DIB USB Logitech mouse
CD-Recovery duplication
Hardware Kit Euro
Compaq start case
HP CP 3Y Nxt Day Evo N4/6/8xxc/8xxw
Support Pack Upgrade to 3 years next day onsite service

Mine spørgsmål er så følgende:
Er der noget jeg skal være opmærksom på i ovenstående tilbud?
Er der forslag til en anden og bedre bærbar til brug til en kørende tekniker?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 11:22 #1
Til prisen ser den udemærket ud.
Er lidt nysgerig..... hvad laver disse teknikere ?
Avatar billede the_girl Nybegynder
23. juni 2003 - 11:26 #2
De servicerer vores produkter - så de skal indtaste rapporter, sende dem til kontoret og så har de krak med GPS installeret. Ikke specielt krævende programmer men computerne får lidt stød, når de tages ind og ud af bilerne.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 11:42 #3
hvilke produkter ? (unskyld jeg snager lidt, men er nysgerrig) :o)
Avatar billede lowas Nybegynder
23. juni 2003 - 12:03 #4
udmærket bærbar til en rimelig pris....Der er 2 ting du skal være opmærksom på...det første er de 512 ram de er sodimm, der kan opstå problemer med sodimm så vil anbefale ddr ram.....nr 2 er den harddisk der sidder i....den er på 4200 men bør helt være på 7200rpm siden det er til teknikere....ellers ser det godt ud...
håber mit svar var ok...
Avatar billede the_girl Nybegynder
23. juni 2003 - 12:03 #5
Phatlasse du glemmer vist det væsentlige... mit spørgsmål angående de bærbare! ;-)
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 12:37 #6
the_girl >> Ja, jeg ved det. Er bare lidt nysgerig da jeg selv har med kørende teknikere at gøre til hverdag :o)
Men som sagt, så synes jeg det er en udemærket PC til prisen.
Avatar billede lowas Nybegynder
23. juni 2003 - 14:34 #7
sig mig får jeg point for svaret eller hva!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 14:39 #8
lowas >> Hvorfor er du så point liderlig ? Det er da slet ikke sikkert at hun synes at dit svar fortjener point. Det kunne jo være der kom andre forbi med et godt indlæg......
Avatar billede the_girl Nybegynder
23. juni 2003 - 16:08 #9
Nå nå Iowas du er sandelig utålmodig. Jeg har ikke lukket spørgsmålet endnu, da jeg håbede på et svar hvor der eventuel var forslag til en anden computer. Så fat lige tålmod Iowas...
Avatar billede the_girl Nybegynder
23. juni 2003 - 16:09 #10
Sorry det er vist lowas og ikke Iowas :-)
Avatar billede the_girl Nybegynder
23. juni 2003 - 16:15 #11
Jeg vil lade dette indlæg stå åbent et par dage endnu, da jeg har ferie og ikke får adgang til Internettet. Så jeg håber, der i mellemtiden kommer flere svar ind og jeg vil derefter uddele point efter bedste evne.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
23. juni 2003 - 16:25 #12
lowas> Hvilke problemer kan du nævne i forbindelse med SODIMM RAM ?
Hvor har du set en harddisk til en bærbar der kan håndtere 7200rpm ?

the_girl> Hvis jeg må være helt ærlig så vil jeg anbefale dig at kigge på nogle bærbare computere fra Dell. De laver (efter min mening) nogle væsentlige bedre bærbar computere.
Hvis man kigger på prisen så vil jeg mene at der også godt kunne være penge at spare uden at gå på kompromi med hardwaren der er i den bærbar.

Kig fx. på
Dell InspironTM  Notebooks
http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/bsd/products/line_notebooks.htm

Hvis jeres forhandler er HP, ja så er det en udemærket bærbar til en kørende tekniker. Jeg har kun en Compaq Armada 1750 (400mhz) og det er mere end rigligt til mig :)
Avatar billede darkwingduck Nybegynder
23. juni 2003 - 16:32 #13
Vær MEGET opmærksom på hvilke porte der er på den, hvis i har serielle GPS'er risikere i at skulle anskaffe usb til serial konvertere for at få de gamle til at virke. Jeg kender ikke kraks program, men jeg ved at ikke alle programmer kan lide gps på usb.

Hvis de skal lege med ældre printerebør der nok også være en parallel port.
Avatar billede eskeeske Nybegynder
24. juni 2003 - 01:25 #14
Batterilevetiden er meget vigtig på en bærbar, mange billige bærbare har en batterilevetid på kun en times tid.

Men der er lige kommet en nye type frem som har en levetid på et eller andet sted mellem 3.5 og 6 timer. Det hedder Centrino.

Dell har en, som jeg selv har kig på til en Veninde, den hedder Dell Latitude D500 og koster 10.000 kr incl moms. Den findes kun I Dell´s Juli katalog vist ikke på deres hjemmeside.

Jeg tror du bliver skuffet hvis du køber en dyr bærbar og bagefter opdager at den kun kan virke en time uden genopladning.

Det er ligegyldigt om pc´en tænker med 1300 mhz eller 2200 mhz.
Avatar billede eskeeske Nybegynder
24. juni 2003 - 15:33 #15
Hov mit var et svar: Dell Latitude D500
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
01. juli 2003 - 11:46 #16
Ud over batterilevetid bør du også overveje vægten, samt hvor solid maskinen er.

Kig på skærmen - hvis den er helt flad er der kun hængsler og lås til at holde til at blive banket ind og ud af biler. Der bør være lidt 'facon' på skærm og maskine, så det holder ordentligt sammen.

Overvej også konsekvensen hvis en tekniker smadrer sin bærbare: Hvis han ikke kan arbejde bør du investere i onsite service.

MHz er ligegyldigt.
Harddisk hastighed og størrelse er heller ikke vigtigt.

CD/brænder kan være interessant for teknikere.

MVH

Henrik

IBM - Thinkpad fan, har personligt forsøgt at aflive flere uden held
Avatar billede the_girl Nybegynder
01. juli 2003 - 12:02 #17
Takker for alle svarene. Jeg har forsøgt at dele ud af mine point - håber ikke at nogen føler sig forurettet!
Lukker og slukker herfra :-)