Avatar billede matric Nybegynder
23. juni 2003 - 10:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skalerbar tabel mellem 700 og 900 px

Jeg leder efter en god måde at gøre en tabels bredde skalerbare, mens den holder sig inden for f.eks. 700 og 900 px.

Umiddelbart kunne det gøres ved at placere en ekstra tabel med en bredde på 900 px omkring den skalerbare tabel, for derved, at sætte et maksimum for den skalerbare tabels bredde.
For at undgå at tabellen bliver mindre end de 700 px, kunne man placere et 700 px bredt, transparent billede inden i den skalerbare tabel.

Det er en temmelig nem, men ikke særlig elegant, løsning på problemet. Er der nogen der en bedre løsning?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 10:54 #1
Så skulle det da være med JavaScript. Jeg går ud fra, at tabellen skal skalere sig efter browservinduets størrelse?
Avatar billede matric Nybegynder
23. juni 2003 - 10:58 #2
ja, det det skal den - men javascript er udelukket! :) det ville da være en endnu værre løsning..
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 10:59 #3
Nådada. Jamen så kan jeg ikke hjælpe.
Avatar billede knudgert Nybegynder
24. juni 2003 - 01:30 #4
<table syle="min-width: 700px">
<table style="max-width: 900px">

Er ikke understøttet i IE, men er i andre gængse browsere.
Avatar billede matric Nybegynder
24. juni 2003 - 09:46 #5
knudgert, ja, den løsning har jeg overvejet. Men eftersom at den ikke virker i IE, kan jeg ikke rigtig bruge den.

Jeg tror bare jeg holder mig til en fast bredde, det er nemmere.. skalerbart webdesign er overvurderet ;)
Avatar billede knudgert Nybegynder
24. juni 2003 - 23:58 #6
Selvf. er min kommentar ikke så brugbar i praksis, men den kom fordi, jeg er irriteret over at MS heller vil implementere en masse sære ting i deres browser end de standardting, som mangler.