Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
22. juni 2003 - 23:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Larm fra kabinet?+

Hej Eksperter....

Her den senere tid har min computer sagt en mærkelig lyd under opstart ( gælder kun når den har stået slukket et stykke tid ).
for mig lyder det som om en køler der på en måde skraber imod noget, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor et kommet fra - jeg har endda prøvet at lytter forskellige steder under opstart, men uden held.....

Ved i hvad der kan være galt??

På forhånd mange tak for hjælpen...
Avatar billede geforce3 Praktikant
22. juni 2003 - 23:32 #1
tag et ekstra lyt til harddisken:)
Avatar billede webhest Nybegynder
22. juni 2003 - 23:34 #2
Først så tjek lige om alle skruer sidder ordenligt i....ellers kan det være nogle ledninger der går imod din køler!
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
22. juni 2003 - 23:36 #3
Hvad kan der være galt med harddisken ( den er ikke ret gammel )
Avatar billede geforce3 Praktikant
22. juni 2003 - 23:40 #4
Jeg siger der er noget galt med den.. Du spørger efter muligheder... Vi giver dem..
Avatar billede vantheman Nybegynder
23. juni 2003 - 00:00 #5
Det har ikke så meget med din HD at gøre. Det er et generelt problem med standard kabinetter (du har sådan et hvidt et ikke?). Nååå. Det ENESTE du kan gøre ved larm fra sådan et kabinet, er at tage en hammer og give det en par slag bagpå. Altså der hvor at det sidder fast på "stellet".
Avatar billede baxos Nybegynder
23. juni 2003 - 02:28 #6
er det ik lidt dumt vantheman ?!  jeg synes det lyder rimligt voldigt mod din computer.. Den skal kæles med kysses og knuses :)
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
23. juni 2003 - 02:36 #7
JO, det er sådan et hvid standart en....... Lyden kommer ikke fra min HD, har jeg fundet ud af...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. juni 2003 - 15:19 #8
Det er ikke ualmindeligt at en blæser kan give en lyd fra sig indtil den ligesom er kommet ordentligt igang. Min kan også engang imellem give en lyd fra sig under opstart og så forsvinder lyden igen efter 1 eller 2 minutter. I mit tilfælde er det chipset blæseren.
Du kan checke hvilke en det er ved simpelthen lige at sætte en finger på og stoppe blæseren et øjeblik, mens lyden er der.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
23. juni 2003 - 17:12 #9
Okay....... De der vil have points for deres svar, må gerne lave et svar.....