Avatar billede soccoro Nybegynder
22. juni 2003 - 22:15 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Class-skifte ved onmouseover

Er der nogle der kan se fejlen ved dette script?

<div class="membertable" onmouseover="self.class='membertable-on;'">tekst</div>

Jeg får en "Udført, men med fejl på siden"
Avatar billede tuctoh Nybegynder
22. juni 2003 - 22:17 #1
jeg tror ikke den kan lide bindestregen i navnet på klassen
Avatar billede mccookie Seniormester
22. juni 2003 - 22:23 #2
Hejsa
Jeg selv tit haft problemet med at anvende bindestreger og det giver ALTID fejl ;-(

Jeg bruger under_streg istedet, det giver stadig overblikket :-)
Mvh.
Henning
Avatar billede soccoro Nybegynder
22. juni 2003 - 22:26 #3
Jeg får stadig fejl. Der står: Fejl: Id var ventet!
Avatar billede tuctoh Nybegynder
22. juni 2003 - 22:27 #4
du har:

self.class='membertable_on;'

prøv at fjerne det semikolon... det burde da vidst ikke stå inde sammen med navnet
Avatar billede soccoro Nybegynder
22. juni 2003 - 22:28 #5
Jeg får samme fejl!
Avatar billede olebole Juniormester
23. juni 2003 - 00:13 #6
<ole>

Det er en meget 'grådig' metode at skifte style-klasse - og bør derfor undgåes, såvidt det overhovedet er muligt. Kald i stedet en funktion, der skifter de enkelte style-properties.
Hvis du insisterer på at bruge den dårligste metode, kan du gøre sådan:
  <div class="membertable" onmouseover="this.className='membertable_on';">tekst</div>

/mvh
</bole>
Avatar billede soccoro Nybegynder
23. juni 2003 - 00:56 #7
Jeg har brugt olebole's metode, men i andre for også nogle points for jeres forsøg på at hjælpe mig! TAK!
Avatar billede olebole Juniormester
23. juni 2003 - 01:03 #8
Tjaahh ... som sagt er det yderst uklogt - men man kan vel heller ikke tale lemminger fra at hoppe
Avatar billede vesters Nybegynder
07. januar 2004 - 15:26 #9
Hej Ole.
Ved det er længe siden, men faldt lige over dette spm.

Hvorfor er det egentlig uklogt?

Mvh
Vesters
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2004 - 01:35 #10
Det er, som jeg skrev, en yderst 'grådig' metode. Ved klasse-skift og/eller manipulation af rules i dit stylesheet skal browseren genberegne og layout'e hele dokumentet. Det er ikke nødvendigt, hvis du sætter en eller flere style-properties på HTML-elementet.
/mvh
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2004 - 02:01 #11
Ha, og jeg har lige brugt en masse database-plads her på at forklare det:

http://www.eksperten.dk/spm/448581 :
roenving 08/01-2004 00:33:03
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2004 - 07:17 #12
MS fraråder det faktisk også selv:
  http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwebgen/html/dhtmlperf.asp
... under "Avoid Switching Classes and Style Rules".