Avatar billede sniperview Nybegynder
22. juni 2003 - 18:44 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Overføre Variabel

Hejsa

har 1 side der indeholder;

<a href="form.asp?id=1">Link nr. 1</a>
<a href="form.asp?id=2">Link nr. 2</a>
<a href="form.asp?id=3">Link nr. 3</a>
<a href="form.asp?id=4">Link nr. 4</a>

på form.asp har jeg fire checkbokse og afhængig af Id der kommer skal sættes
markering i den rigtige checkboks og sekundært skal teksten ved siden
fremhæves med fed det skal efterflg. være muligt at sætte yderligere
markering i de 3 andre checkbokse.

er der en der kan hjælpe?

TIA
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2003 - 18:49 #1
checkboxes

<%
'nr1
response.write "<input type='checkbox'"
if request.querystring("id")=1 then
response.write "checked"
end if
response.write "><br>

'nr2
response.write "<input type='checkbox'"
if request.querystring("id")=2 then
response.write "checked"
end if
response.write "><br>

'nr3
response.write "<input type='checkbox'"
if request.querystring("id")=3 then
response.write "checked"
end if
response.write "><br>

'nr4
response.write "<input type='checkbox'"
if request.querystring("id")=4 then
response.write "checked"
end if
response.write ">
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2003 - 18:49 #2
hov.. det var et svar...
Avatar billede klaskeren Nybegynder
22. juni 2003 - 18:50 #3
modtager.asp :

<% id = request.querystring("id") %>

<font <% if id = "1" then response.write("bold") end if %>>check 1:</font>
<input type="checkbox" <% if id = "1" then response.write("checked") end if %>>
<font <% if id = "2" then response.write("bold") end if %>>check 2:</font>
<input type="checkbox" <% if id = "2" then response.write("checked") end if %>>
<font <% if id = "3" then response.write("bold") end if %>>check 3:</font>
<input type="checkbox" <% if id = "3" then response.write("checked") end if %>>
Avatar billede klaskeren Nybegynder
22. juni 2003 - 18:51 #4
ja me2 :D
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 18:53 #5
Sådan her...

<%
for i = 1 to 4
if CInt(request.querystring("id")) = i then
response.write "<input type='radio' NAME='forudvangl' value='" & request.querystring("id") & "' CHECKED><b>din tekst</b><br>"
else
response.write "<input type='radio' NAME='radio' value=" & request.querystring("id") & ">din tekst<br>"
end if
next
%>

Så kan du hvis jeg forstod det rigtigt heletiden have den ene checked...

Mens man kan vælge mellem de 3 andre...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 18:56 #6
Hvis det ikke skal forstås sådan kan du i stedet bruge checkboxes...
<%
for i = 1 to 4
if CInt(request.querystring("id")) = i then
response.write "<input type='checkbox' NAME='" & i & "' value='" & request.querystring("id") & "' CHECKED><b>din tekst</b><br>"
else
response.write "<input type='checkbox' NAME='" & i & "' value='" & request.querystring("id") & "'>din tekst<br>"
end if
next
%>

På denne måde får du 4 forskellige checkboxes der har navnene 1, 2, 3, 4...

..Ellebæk!
Avatar billede sniperview Nybegynder
22. juni 2003 - 23:03 #7
Hej Klaskeren og ellebaek

Begge jeres forslag virker fint - der er dog 2 små "skønhedsfejl";

I klaskeren er der ikke fed skrift på den der er markeret - og i ellebaeks er der ikke mulighed for 4 forskellige tekster  - men udfra det anførte kan jeg godt få det til at fungere-

så derfor er det muligt at i kan dele points? og hvordan gøres det lige.. ;0) ?
Avatar billede sniperview Nybegynder
22. juni 2003 - 23:04 #8
Ahhh fandt ud af det ....
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 23:04 #9
tryk avanceret, så kan du vælge hvor mange points hver person skal have...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 23:05 #10
Takker for points...!
Avatar billede sniperview Nybegynder
27. juni 2003 - 23:02 #11
Hej igen

hvordan videresender jeg den enkelte checkboks eller dem alle 4 til jmail i  send.asp - fanger den med:

& "type: " & Request.Form("name") & vbcrlf _

men det virker ikke....