Avatar billede ktl Nybegynder
05. december 2000 - 14:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med paging

<% @Language=\"JavaScript\" %>

<%
intPage = Request(\"page\");
intPage = parseInt(intPage); //!isNaN(sidenr)
farve=1;
if (intPage==\"\" || intPage < 1)
{
  intPage = 1;
}

sql_kald=\"SELECT id,navn,emne,dato,antal_besv FROM indlaeg\";

rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\");
rs.Open(sql_kald,\"golf\",1,1);
if (!rs.EOF || !rs.BOF )
{
  rs.PageSize = 10;
  intPage=parseInt(intPage); //stopper her i koden
%>
Jeg kan ikke finde ud af at konvertere intpage til integer, hvad gør jeg galt?
Avatar billede tulle Nybegynder
05. december 2000 - 15:03 #1
prøv med intPage=cint(intPage)
Avatar billede ktl Nybegynder
05. december 2000 - 16:06 #2
javascript tak!
Avatar billede nlunn Nybegynder
05. december 2000 - 19:48 #3
????? hvorfor kalder du parseInt så mange gange???

Jeg kan ikke se problemet, da du ikke skriver hele koden - der må være noget mere...

men dette skulle være rigeligt:

<% @Language=\"JavaScript\" %>

<%
intPage = parseInt( \"\" + Request(\"page\") );

// nu kan intPage være et tal eller \"NaN\"
if ( intPage == \"NaN\" || intPage < 1 )
{
  intPage = 1;
}

farve=1;

På nuværende tidspunkt er intPage et tal. Det kan du finde ud af ved at skrive:

Response.Write( typeOf( intPage ) );

Avatar billede tulle Nybegynder
06. december 2000 - 08:26 #4
Jeg har svaret med ASP efter som \"gruppen\" er en ASP-gruppe
Avatar billede nlunn Nybegynder
06. december 2000 - 08:37 #5
lille tulle - så burde du også vide at ASP ikke er et sprog, men en måde at håndtere websider på.
Til ASP kan du bruge adskillige scriptsprog, hvis du bare har en parser til det. Med IS følger der en parser med til VB-script og en j-script ( også kaldet javascript ).
J-script er meget udbredt hos programmører der har startet med at skrive C++ eller lignende oo  sprog. Hvorimod VB-script er lidt lettere at komme igang med, hvis man enten ikke kender til programmering eller har prøvet VB.
Avatar billede tulle Nybegynder
06. december 2000 - 08:47 #6
lille nlunn - jeg ved mangt og meget og du er nok bedere tjent med at lave dine websteder med FP for fremtiden!:)
Avatar billede nlunn Nybegynder
06. december 2000 - 09:22 #7
Der var vist en der følte sig truffet. - Tør øjnene, det var ikke noget personligt. ;O)
Avatar billede tulle Nybegynder
06. december 2000 - 09:26 #8
Truffet - næ men jeg bryder mig ikke om at folk taler ned til mig!
Avatar billede ktl Nybegynder
06. december 2000 - 11:24 #9
>>nlunn
tak for hjælpen!
Lige en sidste ting kan du fortælle mig hvorfor \"Response.Write(typeOf(intPage);\" melder fejl i ie og skriver object expected?
Avatar billede nlunn Nybegynder
06. december 2000 - 18:03 #10
For det første virker det ikke, da jeg skrev typeof forkert - det skal være med små bogstaver:

typeof( )

Men du skal også huske alle paranteser

Response.Write( typeof( intPage ) );