Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 11:06 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Konflikter med det nye PHP

Hej der...

Min udbyder har lige fået den gode ide', at opgradere PHP på deres server - resultat: intet virker mere...

Er der ikke en metode / et script man kan include, så det hele virker igen - jeg har 100'vis af filer der ellers skal ændres.......Arghhhhhh....!!!!

Please - der må være en løsning!!!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. juni 2003 - 11:09 #1
der er mere end een ændring, men den væsentligste er nok den med at der ikke længere dannes individuelle variable ud af formdata. http://dk2.php.net/register_globals

men husk lige på at der er en grund til at de lavede det om :-)
Avatar billede htm Nybegynder
22. juni 2003 - 11:10 #2
Det er ikke sikkert du har adgang til det, men prøv og smid en .htaccess i dit bibliotek med følgende indhld:

php_flag register_globals on

Ellers kan du kigger her: http://www.azero.dk/?/support/programmering/php/register-globals/
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 11:16 #3
Hvordan døber jeg en fil .htaccess
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. juni 2003 - 11:16 #4
nede i kommentarerne beskrives diverse måder at komme rundt om register globals:
http://dk2.php.net/manual/en/configuration.directives.php#ini.register-globals
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. juni 2003 - 11:17 #5
du ftp-er filen over på serveren med et andet navn og derefter omdøber du den.
Avatar billede htm Nybegynder
22. juni 2003 - 11:17 #6
I notepad vælges alle filtyper og du skriver så ".htaccess" med " omkring
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 11:23 #7
Den blev ikke glad for den fil - og jeg kan ikke se den på serveren (FTP)
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 11:23 #8
Hvordan sletter jeg den igen, når jeg ikke kan se den?
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 11:26 #9
Jeg er helt på skideren - jeg fatter intet - jakoba, kan de please uddybe, hvad det er jeg skal gøre!?
Avatar billede htm Nybegynder
22. juni 2003 - 11:27 #10
grunden til at du ikke kan se den er at . foran na´vnet betyder skjult fil i unix-verdenen. du kan slette den ved manaelt at skrive en kommando til det.

i mit ftp-program (ws_ftp) kan du højreklikke og sige ftp-commandfs så kan du så vælge quote her skal je skrive dele .htaccess alternativt kan du oploade en tom .htaccess
Avatar billede encorez Nybegynder
22. juni 2003 - 11:27 #11
hvis løsningen med .htaccess ikke virker, så er det sandsynligt at din udbyder kan ændre register_globals variablen. Det har jeg fået gjort flere ved Azero, da den indstilling er individuel for netop dit webhotel. Så prøv at skriv til dem og hør om det kan lade sig gøre.
Det forringer godt nok sikkerheden, men det skal opvejes mod hvor vigtig sikkerheden er på din side, fx bankside eller side til en lille forening.
Avatar billede htm Nybegynder
22. juni 2003 - 11:49 #12
Prøv og smid dette ind i en fil og inkulder denne:

$HTTP_GET_VARS = $_GET;
$HTTP_POST_VARS = $_POST;
$HTTP_FILES_VARS = $_FILES;
$HTTP_SERVER_VARS = $_SERVER;
$HTTP_COOKIE_VARS = $_COOKIE;

extract($_GET);
extract($_POST);
extract($_FILES);
extract($_SERVER);
extract($_COOKIE);
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 11:58 #13
Stadig problemer - tilsyneladende "setcookie"
Avatar billede htm Nybegynder
22. juni 2003 - 11:59 #14
Har du nogle fejlmeddelser eller beskrivelse af hvad der ikke virker?
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 12:00 #15
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by
Avatar billede htm Nybegynder
22. juni 2003 - 12:02 #16
Så er det fordi at du har sendt noget til browseren før du sætter cookien. Det kan være et linieskift eller mellemrum før <?php - der må ikke være noget output til browseren før setcookie
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 12:13 #17
Jamen det virkede jo før - hvis jeg include'de en fil med setcookie, kunne jeg sætte den ind længere nede i mit script...
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. juni 2003 - 12:19 #18
Hvordan pokker er det man "inkluderer man en fil med setcookie". brug include.

Husk at den fil du inkluderer også kan generere outputdata. måske det er der du har et linieskift foran <?php
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. juni 2003 - 12:23 #19
Eller ku det være du ikke har sat php-klammer omkring htm's linier?

<?php
$HTTP_GET_VARS = $_GET;
$HTTP_POST_VARS = $_POST;
$HTTP_FILES_VARS = $_FILES;
$HTTP_SERVER_VARS = $_SERVER;
$HTTP_COOKIE_VARS = $_COOKIE;

extract($_GET);
extract($_POST);
extract($_FILES);
extract($_SERVER);
extract($_COOKIE);
?>

med absolut intet udenfor klammerne-
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 12:30 #20
Min fil er identisk med ovenstående...

Problemer er, at jeg sætter flere forskellige cookies, alt efter både det ene og det andet - før var det et problem, fordi man skulle sende cookien før alt andet, men så opdagede jeg at jeg kunne smide den ind med en inkluderet fil, længere nede i scriptet, selv om der allerede var sendt cookies - men det virker bare ikke mere nu!
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 12:36 #21
Nå - hvis du også svarer jakoba, kan i få 100 hver - 1000 tak!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 12:37 #22
Det virker ellers htm - jeg må bare "omtænke" det med mine cookies...
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 13:08 #23
Points jakoba????
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 13:28 #24
???
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. juni 2003 - 13:53 #25
htm's svar :-)
Avatar billede dragen Nybegynder
22. juni 2003 - 13:56 #26
Man kan godt, du skal bare slå noget til....2 sek
Avatar billede dragen Nybegynder
22. juni 2003 - 13:58 #27
Du skal skrive ob_start(); helt i starten af den første fil (den som alle andre includeres fra.)

I slutningen kan du skrive ob_end_flush(); (men det virker vist også hvis du ikke gør det.)
Avatar billede dragen Nybegynder
22. juni 2003 - 14:00 #28
På den måde bliver outputtet ikke sendt før hele scriptet er kørt igennem.
Så derfor kan cookies godt sættes under vejs aligevel.

http://dk.php.net/manual/en/function.ob-start.php
Avatar billede mjl Nybegynder
22. juni 2003 - 14:09 #29
Wow - dragen - det var jo skønt.....nu virker det igen!!! Hurra - og 1000 tak til alle!!!

Går ud fra, at du ikke ønsker points jakoba - men 1000 tak til dig også!!!