Avatar billede elmar Nybegynder
21. juni 2003 - 21:34 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Gæstebogs opsætning?

Sådan her ser tekst ud når man sætter det ind:

DEN LANGE Spillerunde 85 30 FC AARH-BRØNSHØ 1 1.60 40 ESBJERG-AAB MÅL 2 2.20 44 KØGE-OB MÅL 2 1.95 53 BODØ GL-VIKING X 3.50 TOTAL ODDS : 24.02 INDSKUD: 100 KR. X 1 VÆDDEMÅL TOTALINDSKUD 100 KR

Sådan her vil jeg have det til at se ud:

DEN LANGE

Spillerunde 85

49  NYKØB.F-SVENDBO  1  1.20
51  ØREBRO-ENKØPIN  1  1.35
54  LILLEST-SOGNDAL  1  1.95
56  MOLDE-AALESUN  1  1.30

TOTAL ODDS : 4.10

INDSKUD: 100 KR. X 1 VÆDDEMÅL
  TOTALINDSKUD 100 KR

Kan I ikke hjælpe mig med det?
Avatar billede elmar Nybegynder
21. juni 2003 - 21:45 #1
Man kan se det på: www.elmar.dk/elmars-tips.asp
Avatar billede elmar Nybegynder
21. juni 2003 - 22:00 #2
Jeg mangler virkeligt hjælp til det her..
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. juni 2003 - 22:12 #3
2 sek...

Så har jeg noget til dig der kan bruges...!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. juni 2003 - 22:25 #4
skal det forstås sådan at der kan stå mål nogen steder og andre steder ikke, eller kommer der ikke til at stå mål nogen steder `=?
Avatar billede elmar Nybegynder
21. juni 2003 - 22:39 #5
Nej.. Det skal være en gæstebog... Fx. skal der være tekst og email og hjemmeside og navn...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. juni 2003 - 22:41 #6
hvad mener du ?
Avatar billede elmar Nybegynder
21. juni 2003 - 22:45 #7
At det skal være en helt normal gæstebog hvor man kan skrive:

TOTAL ODDS : 4.10

INDSKUD: 100 KR. X 1 VÆDDEMÅL
  TOTALINDSKUD 100 KR

og ikke:

TOTAL ODDS : 4.10 INDSKUD: 100 KR. X 1 VÆDDEMÅL TOTALINDSKUD 100 KR

Altså man skal kunne lave dem der <BR> i en normal tekst
Avatar billede vtm Nybegynder
22. juni 2003 - 02:48 #8
En gæstebog, det er jo sådan en folk skriver en hilsen i hvor de kan skrive feks. email, icq, hjemmeside osv.

Men hva vil du ha at der skal stå `?
Avatar billede elmar Nybegynder
22. juni 2003 - 12:33 #9
Alt muligt.. Næsten som et forum.. Blandt andet også det der odds
Avatar billede elmar Nybegynder
22. juni 2003 - 12:38 #10
Fx. en lottoseddel.. Skriver lige 3 rækker..

1279438 1234567 7654321 Sådan der den ud når jeg lægger den ind lige nu..

1279438
1234567
7654321
Sådan vil jeg have det vil at se ud..
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 12:39 #11
problemet er måske at hvis der ikke er konsistens i de forskellige rækker. Så skal der laves en if then hvis det er lotto, tips osv... Det bliver meget omstændigt!
Avatar billede vtm Nybegynder
22. juni 2003 - 14:06 #12
Tror efterhånden at jeg er nogenlunde med, det eneste du skal ha den til er at vise dem 1,1,1,1,1

på den her måde ik ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 15:23 #13
hvis du adskiller hver enkelt linie med , altså fx.
DEN LANGE, Spillerunde 85, 30 FC AARH-BRØNSHØ 1 1.60, 40 ESBJERG-AAB MÅL 2 2.20, 44 KØGE-OB MÅL 2 1.95, 53 BODØ GL-VIKING X 3.50, TOTAL ODDS : 24.02 INDSKUD: 100 KR. X 1 VÆDDEMÅL, TOTALINDSKUD 100 KR
kan du bare bruge:
<%
str = "DEN LANGE, Spillerunde 85, 30 FC AARH-BRØNSHØ 1 1.60, 40 ESBJERG-AAB MÅL 2 2.20, 44 KØGE-OB MÅL 2 1.95, 53 BODØ GL-VIKING X 3.50, TOTAL ODDS : 24.02 INDSKUD: 100 KR. X 1 VÆDDEMÅL, TOTALINDSKUD 100 KR"

myarr = split(str,",")
for i = 0 to UBound(myarr)
response.write myarr(i) & "<br>"
next
%>
Avatar billede elmar Nybegynder
22. juni 2003 - 15:38 #14
ellebaek > Det ser meget godt ud.. Men kan man lave den der "<% str =" til at være fra en database.. Altså i dit eksempel har du gjort det med tekst:

<%
str = "DEN LANGE, Spillerunde 85, 30 FC AARH-BRØNSHØ 1 1.60, 40 ESBJERG-AAB MÅL 2 2.20, 44 KØGE-OB MÅL 2 1.95, 53 BODØ GL-VIKING X 3.50, TOTAL ODDS : 24.02 INDSKUD: 100 KR. X 1 VÆDDEMÅL, TOTALINDSKUD 100 KR"

Kan man ikke lave den om til Fx.:

<%
str = "min database"

eller noget lignende?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 15:44 #15
set rs = server.createObject("adodb.connection")
sql= "select * from tabel osv osv."
rs.open conn
set rs = rs.execute(sql)

str = rs.fields("dit felt")

Sådan her...
Så skal sqlen lige tilpasses, og du skal sætte din connection til databasen índ...
Avatar billede elmar Nybegynder
22. juni 2003 - 15:49 #16
Og hvor skal jeg så sætte det ind?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 16:00 #17
<%
set rs = server.createObject("adodb.connection")
sql= "select * from tabel order by id desc"
conn = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("db.mdb")
rs.open conn
set rs = rs.execute(sql)

while not rs.eof

str = rs.fields("dit felt")

myarr = split(str,",")
for i = 0 to UBound(myarr)
response.write myarr(i) & "<br>"
next
rs.movenext
wend

%>

Sådan her...

Så hentes alle felterne ud af din database, og skrives ned ad i en lang køre...!
Avatar billede elmar Nybegynder
22. juni 2003 - 16:11 #18
Ligenu er min:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("55_database.mdb")
strSQL = "select* from gaestebogen ORDER BY ID DESC"
set rs = Conn.execute(strSQL)

if rs.EOF then
Response.write "<font face=""Arial"" size=""2"">Forslags siden er tom.</font>"
else
Do Until rs.EOF
%>

Skal jeg så tage din ind istedet for den her? Og lav lige en forklaring med hvad der skal byttes ud.. Fx tabel og "dit felt"? Hvad skal "dit felt" byttes ud med..
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 16:16 #19
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("55_database.mdb")
strSQL = "select * from gaestebogen ORDER BY ID DESC"
set rs = Conn.execute(strSQL)

if rs.EOF then
Response.write "<font face=""Arial"" size=""2"">Forslags siden er tom.</font>"
else
while not rs.eof

str = rs.fields("dit felt") ' det felt i din database hvor du har strengen der skal skrives ud...

myarr = split(str,",")
for i = 0 to UBound(myarr)
response.write myarr(i) & "<br>"
next
rs.movenext
wend

%>

Sådan her...!
Avatar billede elmar Nybegynder
22. juni 2003 - 16:28 #20
Hvis du kigger på: http://www.elmar.dk/55_default.asp så kokser siden nu..
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 16:30 #21
kan du ikke sende din database til mig:
jens_ellebaek@hotmail.com

Så kan jeg se på det på min egen computer, der får jeg en fejl der er lidt nemmere at se på tror jeg:...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 17:42 #22
jeg har sendt filerne retur til dig...

problemet er at du ikke skal bruge Loop når du ikke laver en do løkke...
Jeg rettede det til, og samtidig rettede jeg formatet at dit ene felt i databasen fra hyperlink til tekst, da hyperlink resultere i fejl på siden, når man vil skrive det ud...
Avatar billede elmar Nybegynder
22. juni 2003 - 18:04 #23
Men kan jeg ikke få det ligesom her på www.eksperten.dk ? Altså når jeg nu trykker [ENTER] så skifter den linie

Og så ser I det også sådan.. Kan jeg ikke også få det ind på min side?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 18:44 #24
Så sætter du denne funktion ind der hvor du tilføjer ting til databasen...

tekst = Replace(request.form("din form"),vbCrLf,"<BR>")

Så sætter du bare tekst ind i databasen i stedet for request.form("din form")

Håber det er forståeligt, ellers så post lige den fil hvor du sætter ind i databasen!
Avatar billede elmar Nybegynder
22. juni 2003 - 19:29 #25
Sådan :D
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 19:35 #26
Kanon, takker for points..!

Håber du bliver glad for det ;-)

..Ellebæk!