Avatar billede axe2 Nybegynder
21. juni 2003 - 19:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fælles vector

hvordan får jeg en side til at have en reference til en fælles vector.

problemet er hvis jeg laver en vector fra en side
Vector v = new Vector();
så bliver denne geninitialseret hver gang siden genindlæses, dermed overlever elementerne ikke en request

håber at det var forståeligt nok

Axe2
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2003 - 20:00 #1
Du gemmer den bare i sessionen fra gang til gang.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2003 - 20:05 #2
Primitivt ksempel:

<jsp:useBean id="v" class="java.util.Vector" scope="session"/>
<%
v.add("x");
%>
<%=v%>

Den tilføjer et "x" til vektoren hver gang siden vises.
Avatar billede axe2 Nybegynder
21. juni 2003 - 21:47 #3
upps sorry send lige et svar egen, jeg kan godt se du har ret. Jeg har dog lige et side spørgsmål arne. Hvordan gør jeg denne vector fælles for alle andre klienter så elementer fra alle klient request's ender i samme vector. Kan man erklære vector static, jeg fik fejl under en kørsel med static keyword
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2003 - 21:48 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2003 - 21:50 #5
Jeg laver lige et eksempel på det andet.
Avatar billede jacobve Nybegynder
21. juni 2003 - 21:50 #6
hvis du sætter scope til application i stedet for session, så er den tilgængelig i hele applikationen og dermed alle brugere.

se evt her:

http://java.sun.com/products/jsp/syntax/1.1/syntaxref1115.html
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2003 - 21:53 #7
"samme" eksempel:

<%!
private static java.util.Vector v = new java.util.Vector();
%>
<%
v.add("x");
%>
<%=v%>
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2003 - 21:58 #8
Ovenstående deles af alle brugere i en JSP side.

Hvis du skal dele mellem alle brugere for flere JSP sider, så
skal du bruge scope="application" som foreslået af Jakob, fordi
den kommer den i servlet konteksten.