Avatar billede thomasw Nybegynder
21. juni 2003 - 14:06 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken bærbar pc skal jeg købe ?

Står og skal købe en bærbar pc. Computeren skal helst være Dell er dog ikke et must.

Jeg har følgende krav til pc'eren.

Den skal være forholdsvis let, da den skal bruges rund om i verden(rejser rundt med den)

Have en GOD skærm. Da vedkommende der skal bruge den ikke ser så godt:

Muligt at lave en garanti, så hvis computeren går i stykker kan den reperarers i udlandet.

Være rubost og ikke gå nemt istykker.

Håber der er nogen der har nogle forslag til hvilke bærbar (model) jeg kan købe.

Priser skal være omkring de 15000-18000 tusinde
Avatar billede phillips82 Nybegynder
21. juni 2003 - 14:13 #1
Har du overvejet en Apple Macintosh? Til de penge kan du få en FED Powerbook (www.apple.com/dk/powerbook)

Den har en rigtig lækker widescreen på 12, 15 eller 17 (!!) tommer.
Den vejer omkring 2 kilo. Det er utroligt svært at finde en PC på den størrelse med samme sindsyge ydeevne!

En STOR STOR fordel er også, at blæserne stort set aldrig kører, og dermed er computeren 100% lydsøs 95% af tiden...

Jeg kan kun anbefale Macintosh - det er den bedste beslutning jeg har taget længe!

Jeg har købt min med en totalforsikring, som koster 2100,- og dækker ALT i 3 år.
Avatar billede superanden Nybegynder
21. juni 2003 - 14:16 #2
jeg ville købe en dell - jeg har ikke andet end været tilfreds med mine 2. Og hvis man samtidig bestiller dem online på www.dell.dk kan man selv bestemme hvilke dele der skal i.. Hvor man f.eks. har muligheden for at vælge en større skærm eller en bedre forsikring.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 14:39 #4
phillips82> Jeg ville bare lige nævne at de fleste har en indboforsikring, og at denne i langt de fleste tilfælde dækker skader på f.eks. en bærbar PC, eller tyveri af samme.

Derudover er der jo 2 års reklamtionsret.

Det jeg prøver at sige er at en tillægsforsikring i de fleste tilfælde er spild af penge.

Bortset fra det er de eneste bærbare Powerbook du kan få for 18.000 dem med 12 eller 15 tommer skærm.

Den med 17 tommer koster 29.000 ;)
Avatar billede superanden Nybegynder
21. juni 2003 - 19:47 #5
el_barto <-- Citat fra Thomasw ? Muligt at lave en garanti, så hvis computeren går i stykker kan den reperarers i udlandet. Det vil den ikke kunne med en normal forsikring eller med de 2 års reklamttionsret.

hvor i mod hvis man tegner en speciel forsikring hos f.eks. dell kommer de selv ud og reperere hvis uheldet er ude - også selvom det sker i udlandet
Avatar billede dansukker Nybegynder
23. juni 2003 - 13:00 #6
Hej - hvis du tegner en international Next business day garanti på din maskine, er der mulighed for at få den lavet worldwide.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 13:21 #7
lukketid?