Avatar billede nokke Nybegynder
05. december 2000 - 13:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Formmail - hjælp....

Jeg har lavet en hjemmeside for et firma (med en formmail) og det virker - bortset fra, at virksomheden nu gerne vil kunne se i den mail de modtager, hvilke felter det er der er udfyldt.

Kan man på en eller anden måde medsende felternes navne, så man kan se, hvilke felter det er der er udfyldt?
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 13:06 #1
Hvis du bruger formmail.pl kan du lave et hidden field der hedder \'print_config\'
Avatar billede mape Nybegynder
05. december 2000 - 13:06 #2
Kan du lave et script der inden du sender mailen, ændre indholdet ved at inkludere navnet på feltet.
Avatar billede nokke Nybegynder
05. december 2000 - 13:17 #3
Og hvordan gør jeg det? Jeg er ikke heeeeelt en haj til det der med formmail (det er første gang jeg prøver det).

Det skal være sådan, så virksomheden kan se, hvilke felter afsenderen har afkrydset og ønsker information omkring.
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 13:19 #4
hvordan det skal laves afhænger 100% af det script der kaldes ved tryk på \'send\' knappen
Avatar billede nokke Nybegynder
05. december 2000 - 13:26 #5
Må jeg prøve at maile dig koderne?
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 13:28 #6
det må du godt, men jeg har ikke tid til at begynde at sætte mig ind i det.

jeg sidder selv og er ved at lave mit eget formmail i Java
Avatar billede nokke Nybegynder
05. december 2000 - 13:29 #7
Hvis du ikke har tid til at fortælle/vise, hvor jeg skal sætte det ind henne, så hjælper det jo ikke at jeg sender dig en mail ;-)
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 13:30 #8
korrekt.

hvem har lavet det script du bruger ?
Avatar billede nokke Nybegynder
05. december 2000 - 13:31 #9
Hvad mener du med det? Som sagt, så er jeg ikke så meget inde i det med formmail *SSS*
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 13:32 #10
i den form du viser på webside har du sat \'action\' lig med et eller andet.

Og det er sikkert et script der bliver kaldt.
Det script hvor har du fundet det ??
Avatar billede nokke Nybegynder
05. december 2000 - 14:16 #11
Er det denne her du mener:

<form action=\"http://www.itai.dk/cgi-bin/FormMail.pl\" method=\"post\">
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 14:19 #12
noget i den retning ja.

Kig evt. på http://www.worldwidemart.com/scripts/readme/formmail.shtml

kunne godt være den
Avatar billede nokke Nybegynder
05. december 2000 - 15:22 #13
Hmmm... Du kan ikke bare kort forklare, HVOR jeg skal skrive hvad, så man i mailen kan se de enkelte felters navne???
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 15:25 #14
prøv at tilføj følgende i din form:

<input type=hidden name=\"print_blank_fields\" value=\"1\">
så skulle der gerne i mailen stå alle \'fields\' fra din form uanset om de er sat eller ej.

Hvis det ikke virker, hent den formmail fra den URL jeg gav dig før, den kan gøre det.
Avatar billede nokke Nybegynder
05. december 2000 - 15:29 #15
Er det lige meget hvor i koderne jeg indsætter det du der skriver?
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 15:31 #16
yep bare det er indenfor <form> og </form>
Avatar billede nokke Nybegynder
05. december 2000 - 15:31 #17
Kan man i dette tilfælde bytte ordet \"textfieldName\" ud med \"adresse\", vil den så angive i mailen, at dette felt er afsenderens adresse?

<td><font face=\"Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular\" size=\"2\">Adresse:</font></td>
<td bgcolor=\"silver\"><input type=\"text\" name=\"textfieldName\" size=\"28\"></td>

- kan man frit ændre teksterne i \"name\"?
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 15:32 #18
ja, men nogle felter skal være angivet. i den formmail jeg bruger skal \'recipient\' være angivet.
Resten er frit valg.
Avatar billede nokke Nybegynder
05. december 2000 - 15:35 #19
Okay jeg vil prøve det, kan dog ikke lave det fra denne maskine - men kommer med en tilbagemelding.

TAK for hjælpen disky...