Avatar billede kari_h Nybegynder
21. juni 2003 - 01:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

To "Actions" inde i én form

Hej

Jeg har en side med 2 submitknapper som gør brug af samme form. Jeg bruger PHP. Jeg er ikke en ørn i programering men har igennem hjælp fra diværse google søgninger fundet ud af at det burde kunne lade sig gøre med en kode lignedne som den nedenstående. Desværre får jeg dog fejlen "Siden findes ikke" når jeg bruger én af de to submitt knapper.
Hvad gør jeg galt ?

// Her kreerer jeg en form som som har 2 actions:

echo "<form method='post' action=<?php if ($_POST['Release'] == 'Rediger') {'./_content/edit_r.php?start_nr=$start_nr&brugernavn=$bg&password=$pw'; } if $_POST['Release'] == 'Preview') {'rediger_preview.php?start_nr=$start_nr&brugernavn=$bg&password=$pw'; }?> >";

// Og her er så de 2 submit knapper
echo "<input name='Release' type='submit' value='Preview'> <input name='Release' type='submit' value='Rediger'> ";

Please help  :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. juni 2003 - 01:27 #1
Det er også noget pjat den der kode. php kan ikke reagere på hvilken knap der trykkes på før formen ankommer til siden, og det gør jo ikke når php ikke har skrevet en adresse ind i action.

echo "<form method='post' action='ligemeget'>";

// Og her er så de 2 submit knapper
echo "<input name='Prewiew' type='submit' value='Preview'
    onclick=\"this.action='<?php echo 'rediger_preview.php?start_nr=$start_nr&brugernavn=$bg&password=$pw' ?>';return true;\">
<input name='Rediger' type='submit' value='Rediger'
    onclick=\"this.action='<?php echo './_content/edit_r.php?start_nr=$start_nr&brugernavn=$bg&password=$pw' ?>';return true;\"> ";

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. juni 2003 - 01:34 #2
Ups. det var også noget pjat jeg skrev. man skal ikke ekkoe en streng der indeholder en php-kode sekvens.

echo "<form method='post' action='ligemeget'>";

// Og her er så de 2 submit knapper
?>
<input name='Prewiew' type='submit' value='Preview'
    onclick="this.action='<?php echo 'rediger_preview.php?start_nr=$start_nr&brugernavn=$bg&password=$pw' ?>';return true;">
<input name='Rediger' type='submit' value='Rediger'
    onclick="this.action='<?php echo './_content/edit_r.php?start_nr=$start_nr&brugernavn=$bg&password=$pw' ?>';return true;">
<?php
Avatar billede kari_h Nybegynder
21. juni 2003 - 02:25 #3
Det ser meget rigtigt ud (i mine øjne) men det virker tilsyneladende ikke helt. Jeg får en fejl 404 (siden findes ikke) nar jeg bruger subbmit knappen. Men kan det være noget andet der er galt? Hosten? Eller er der noget andet i min kode som er årdsag til problemet? Hvis det kunne være til nogen nytte har jeg tilføjet hele koden her:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Rediger release</title>
</head>

<body>

<?php

require("./settings/sql_funktioner.php");
require("./settings/indstillinger.php");

aabn_db();

$resultat = mysql_query("SELECT

id, titel, kategori, rel_type, rel_type2, date_format(release_dato, '%e/%c %Y, %H:%i') as release_dato,
billede, beskrivelse, web_link_1_navn, web_link_1_adr, web_link_2_navn,
web_link_2_adr, web_link_3_navn, web_link_3_adr, web_link_4_navn, web_link_4_adr,
web_link_5_navn, web_link_5_adr, fil_1_navn, fil_1_stoerrelse, fil_1_hash,
fil_2_navn, fil_2_stoerrelse, fil_2_hash, fil_3_navn, fil_3_stoerrelse, fil_3_hash,
fil_4_navn, fil_4_stoerrelse, fil_4_hash, fil_5_navn, fil_5_stoerrelse, fil_5_hash,
fil_6_navn, fil_6_stoerrelse, fil_6_hash, fil_7_navn, fil_7_stoerrelse, fil_7_hash,
fil_8_navn, fil_8_stoerrelse, fil_8_hash, fil_9_navn, fil_9_stoerrelse, fil_9_hash,
fil_10_navn, fil_10_stoerrelse, fil_10_hash, fil_11_navn, fil_11_stoerrelse,
fil_11_hash, fil_12_navn, fil_12_stoerrelse, fil_12_hash, fil_13_navn,
fil_13_stoerrelse, fil_13_hash, fil_14_navn, fil_14_stoerrelse, fil_14_hash,
fil_15_navn, fil_15_stoerrelse, fil_15_hash, fil_16_navn, fil_16_stoerrelse,
fil_16_hash, fil_17_navn, fil_17_stoerrelse, fil_17_hash, fil_18_navn,
fil_18_stoerrelse, fil_18_hash, fil_19_navn, fil_19_stoerrelse, fil_19_hash,
fil_20_navn, fil_20_stoerrelse, fil_20_hash, count

FROM releases WHERE id = $id");

luk_forbindelse();

#$brugernavn = $_POST[brugernavn];
#$password = $_POST[password];

$bg = 'er_slettet!;
$pw = 'er_slettet';

if ($brugernavn == '') {
echo "<p>&nbsp;</p>";
echo "<table cellpadding='1' align='center' border='1' style='border-collapse: collapse' bordercolor='#666666' width='95%'><tr><td align='center' bgcolor='#CCCCCC'><font color='white' size='2'><b>Admin Box</b></font></td></tr>";
echo "<tr><td>";
echo "<b>FEJL!</b><p>";
echo "Du har ikke indtastet noget brugernavn.<p>";
echo "</tr></td>";
echo "</table>";

}
else if ($password == '') {
echo "<p>&nbsp;</p>";
echo "<table cellpadding='1' align='center' border='1' style='border-collapse: collapse' bordercolor='#666666' width='95%'><tr><td align='center' bgcolor='#CCCCCC'><font color='white' size='2'><b>Admin Box</b></font></td></tr>";
echo "<tr><td>";
echo "<b>FEJL!</b><p>";
echo "Du har ikke indtastet noget password.<p>";
echo "</tr></td>";
echo "</table>";
} else {

if ($brugernavn == ($bg) && $password == ($pw)) {

// Hvis brugernavn & password er rigtigt

  echo "<p>&nbsp;</p>";

while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
  extract($raekke);

  include("./_content/_data/strip_releases.php");

echo "<table cellpadding='1' align='center' border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' style='border-collapse: collapse' bordercolor='#666666' width='95%'><tr><td align='center' bgcolor='#CCCCCC'>";
echo "<font color='white' size='2'><b>Rediger Release</b></font></td></tr>";
echo "<tr><td>";

echo "<title>Rediger Release @ eMule-Portalen.com</title>";
echo "<form method='post' action='ligemeget'>";
echo "<table border='0' cellpadding='5' cellspacing='0'><tr><td align='right'><strong>ID:</strong></td>";
echo "<td><input type='text' name='id' size='30' maxsize='100' value='$id'></td></tr>";
echo "<tr><td align='right'><strong>Titel:</strong></td>";
echo "<td><input type='text' name='titel' size='30' maxsize='100' value='$titel'></td></tr>";

echo "<tr><td align='right'><b>Kategori:</b></td><td><select size='1' name='kategori'>";
echo "<option selected value='$kategori'>$kategori</option>";
echo "<option>-------------</option>";
echo "<option value='Film'>Film</option>";
echo "<option value='Serier'>Serier</option>";
echo "<option value='Programmer'>Programmer</option>";
echo "<option value='Spil'>Spil</option>";
echo "<option value='Musik'>Musik</option>";
echo "<option value='Funstuff'>Funstuff</option>";
echo "<option value='Andet'>Andet</option>";
echo "</select>";
echo "</td></tr>";

echo "<tr><td align='right'><b>Primary Type:</b></td><td><select  size='1' name='rel_type'>";
echo "<option selected value='$rel_type'>$rel_type</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option value=''>(ingenting)</option>";
echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Film Typer:</option>";
echo "<option value='Action'>Action</option>";
echo "<option value='Drama'>Drama</option>";
echo "<option value='Thriller'>Thriller</option>";
echo "<option value='Gyser'>Gyser</option>";
echo "<option value='Musical'>Musical</option>";
echo "<option value='Komedie'>Komedie</option>";
echo "<option value='Sci-Fi'>Sci-Fi</option>";
echo "<option value='Stand-Up'>Stand-Up</option>";
echo "<option value='Dokumentar'>Dokumentar</option>";
echo "<option value='Tegnefilm'>Tegnefilm</option>";
echo "<option value='Eventyr'>Eventyr</option>";
echo "<option value='Dansk'>Dansk</option>";
echo "<option value='Dogme'>Dogme</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Serie Typer:</option>";
echo "<option value='Action'>Action</option>";
echo "<option value='Drama'>Drama</option>";
echo "<option value='Thriller'>Thriller</option>";
echo "<option value='Gyser'>Gyser</option>";
echo "<option value='Komedie'>Komedie</option>";
echo "<option value='Stand-Up'>Stand-Up</option>";
echo "<option value='Dokumentar'>Dokumentar</option>";
echo "<option value='Tegnefilm'>Tegnefilm</option>";
echo "<option value='Eventyr'>Eventyr</option>";
echo "<option value='Dansk'>Dansk</option>";
echo "<option value='Dogme'>Dogme</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Programme Typer:</option>";
echo "<option value='Design'>Design</option>";
echo "<option value='Office'>Office</option>";
echo "<option value='Værktøjer'>Værktøjer</option>";
echo "<option value='OS Værktøjer'>OS Værktøjer</option>";
echo "<option value='Internet Værktøjer'>Internet Værktøjer</option>";
echo "<option value='Mod'>Mod</option>";
echo "<option value='OS'>OS</option>";
echo "<option value='Medier'>Medier</option>";
echo "<option value='Programmering'>Programmering</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Spil Typer:</option>";
echo "<option value='Action'>Action</option>";
echo "<option value='Adventure'>Adventure</option>";
echo "<option value='Strategi'>Strategi</option>";
echo "<option value='Arcade'>Arcade</option>";
echo "<option value='Rollespil'>Rollespil</option>";
echo "<option value='Simulator'>Simulator</option>";
echo "<option value='Børnespil'>Børnespil</option>";
echo "<option value='Andet'>Andet</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Musik Typer:</option>";
echo "<option value='Pop'>Pop</option>";
echo "<option value='Rock'>Rock</option>";
echo "<option value='Techno'>Techno</option>";
echo "<option value='Trance'>Trance</option>";
echo "<option value='Oldie'>Oldie</option>";
echo "<option value='Klassisk'>Klassisk</option>";
echo "<option value='Soundtrack'>Soundtrack</option>";
echo "<option value='Dansk'>Dansk</option>";
echo "<option value='Opsamling'>Opsamling</option>";
echo "<option value='Rave'>Rave</option>";
echo "<option value='Metal'>Metal</option>";
echo "<option value='Hip-Hop'>Hip-Hop</option>";
echo "<option value='Rap'>Rap</option>";
echo "<option value='R&B'>R&B</option>";
echo "<option value='Blues'>Blues</option>";
echo "<option value='Comedy'>Comedy</option>";
echo "<option value='Andet'>Andet</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Funstuff Typer:</option>";
echo "<option value='Phun'>Phun :)</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Andet (Typer):</option>";
echo "<option value='Andet'>Andet</option>";

echo "</select>";
echo "</td></tr>";

echo "<tr><td align='right'><b>Secondary Type:</b></td><td><select  size='1' name='rel_type2'>";
echo "<option selected value='$rel_type2'>$rel_type2</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option value=''>(ingenting)</option>";
echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Film Typer:</option>";
echo "<option value='Action'>Action</option>";
echo "<option value='Drama'>Drama</option>";
echo "<option value='Thriller'>Thriller</option>";
echo "<option value='Gyser'>Gyser</option>";
echo "<option value='Komedie'>Komedie</option>";
echo "<option value='Stand-Up'>Stand-Up</option>";
echo "<option value='Dokumentar'>Dokumentar</option>";
echo "<option value='Tegnefilm'>Tegnefilm</option>";
echo "<option value='Eventyr'>Eventyr</option>";
echo "<option value='Dansk'>Dansk</option>";
echo "<option value='Dogme'>Dogme</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Serie Typer:</option>";
echo "<option value='Action'>Action</option>";
echo "<option value='Drama'>Drama</option>";
echo "<option value='Thriller'>Thriller</option>";
echo "<option value='Gyser'>Gyser</option>";
echo "<option value='Komedie'>Komedie</option>";
echo "<option value='Stand-Up'>Stand-Up</option>";
echo "<option value='Dokumentar'>Dokumentar</option>";
echo "<option value='Tegnefilm'>Tegnefilm</option>";
echo "<option value='Eventyr'>Eventyr</option>";
echo "<option value='Dansk'>Dansk</option>";
echo "<option value='Dogme'>Dogme</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Programme Typer:</option>";
echo "<option value='Design'>Design</option>";
echo "<option value='Office'>Office</option>";
echo "<option value='Værktøjer'>Værktøjer</option>";
echo "<option value='OS Værktøjer'>OS Værktøjer</option>";
echo "<option value='Internet Værktøjer'>Internet Værktøjer</option>";
echo "<option value='Mod'>Mod</option>";
echo "<option value='OS'>OS</option>";
echo "<option value='Medier'>Medier</option>";
echo "<option value='Programmering'>Programmering</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Spil Typer:</option>";
echo "<option value='Action'>Action</option>";
echo "<option value='Adventure'>Adventure</option>";
echo "<option value='Strategi'>Strategi</option>";
echo "<option value='Arcade'>Arcade</option>";
echo "<option value='Rollespil'>Rollespil</option>";
echo "<option value='Simulator'>Simulator</option>";
echo "<option value='Børnespil'>Børnespil</option>";
echo "<option value='Andet'>Andet</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Musik Typer:</option>";
echo "<option value='Pop'>Pop</option>";
echo "<option value='Rock'>Rock</option>";
echo "<option value='Techno'>Techno</option>";
echo "<option value='Trance'>Trance</option>";
echo "<option value='Oldie'>Oldie</option>";
echo "<option value='Klassisk'>Klassisk</option>";
echo "<option value='Soundtrack'>Soundtrack</option>";
echo "<option value='Dansk'>Dansk</option>";
echo "<option value='Opsamling'>Opsamling</option>";
echo "<option value='Rave'>Rave</option>";
echo "<option value='Metal'>Metal</option>";
echo "<option value='Hip-Hop'>Hip-Hop</option>";
echo "<option value='Rap'>Rap</option>";
echo "<option value='R&B'>R&B</option>";
echo "<option value='Blues'>Blues</option>";
echo "<option value='Comedy'>Comedy</option>";
echo "<option value='Andet'>Andet</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Funstuff Typer:</option>";
echo "<option value='Phun'>Phun :)</option>";

echo "<option>-------------</option>";

echo "<option>- Andet (Typer):</option>";
echo "<option value='Andet'>Andet</option>";

echo "</select>";
echo "</td></tr>";

echo "<tr><td align='right'><b>Cover Pic:</b></td>";
echo "<td><input type='text' name='billede' size='30' maxsize='100' value='$billede'></td></tr>";
echo "<tr><td align='right' valign='top'><b>Beskrivelse:</b></td>";
echo "<td><textarea cols='50' rows='10' name='beskrivelse'>$beskrivelse</textarea></td></tr>";
echo "<tr><td align='right' valign='top'><b>Weblinks:</b></td>";
echo "<td><table width='100%'><tr><td width='50%'><b>Navn:</b></td>";
echo "<td width='50%'><b>Adresse:</b></td></tr>";

echo "<tr><td width='50%'><input type='text' name='web_link_1_navn' size='30' maxsize='100' value='$web_link_1_navn'></td>";
echo "<td width='50%'><input type='text' name='web_link_1_adr' size='30' maxsize='100' value='$web_link_1_adr'></td></tr>";

echo "<tr><td width='50%'><input type='text' name='web_link_2_navn' size='30' maxsize='100' value='$web_link_2_navn'></td>";
echo "<td width='50%'><input type='text' name='web_link_2_adr' size='30' maxsize='100' value='$web_link_2_adr'></td></tr>";

echo "<tr><td width='50%'><input type='text' name='web_link_3_navn' size='30' maxsize='100' value='$web_link_3_navn'></td>";
echo "<td width='50%'><input type='text' name='web_link_3_adr' size='30' maxsize='100' value='$web_link_3_adr'></td></tr>";

echo "<tr><td width='50%'><input type='text' name='web_link_4_navn' size='30' maxsize='100' value='$web_link_4_navn'></td>";
echo "<td width='50%'><input type='text' name='web_link_4_adr' size='30' maxsize='100' value='$web_link_4_adr'></td></tr>";

echo "<tr><td width='50%'><input type='text' name='web_link_5_navn' size='30' maxsize='100' value='$web_link_5_navn'></td>";
echo "<td width='50%'><input type='text' name='web_link_5_adr' size='30' maxsize='100' value='$web_link_5_adr'></td></tr>";
echo "</td></tr>";
echo "</table>";

echo "<tr><td align='right'>&nbsp;</td>";
echo "<td><table width='100%'><tr><td width='33%'><b>Filnavn:</b></td>";
echo "<td width='33%'><b>Filstørrelse:</b></td>";
echo "<td width='34%'><b>Filhash:</b></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_1_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_1_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_1_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_1_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_1_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_1_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_2_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_2_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_2_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_2_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_2_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_2_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_3_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_3_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_3_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_3_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_3_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_3_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_4_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_4_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_4_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_4_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_4_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_4_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_5_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_5_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_5_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_5_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_5_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_5_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_6_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_6_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_6_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_6_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_6_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_6_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_7_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_7_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_7_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_7_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_7_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_7_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_8_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_8_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_8_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_8_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_8_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_8_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_9_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_9_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_9_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_9_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_9_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_9_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_10_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_10_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_10_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_10_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_10_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_10_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_11_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_11_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_11_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_11_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_11_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_11_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_12_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_12_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_12_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_12_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_12_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_12_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_13_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_13_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_13_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_13_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_13_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_13_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_14_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_14_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_14_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_14_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_14_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_14_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_15_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_15_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_15_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_15_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_15_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_15_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_16_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_16_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_16_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_16_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_16_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_16_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_17_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_17_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_17_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_17_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_17_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_17_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_18_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_18_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_18_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_18_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_18_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_18_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_19_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_19_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_19_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_19_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_19_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_19_hash'></td></tr>";
echo "<tr><td width='33%'><input type='text' name='fil_20_navn' size='25' maxsize='100' value='$fil_20_navn'></td>";
echo "<td width='33%'><input type='text' name='fil_20_stoerrelse' size='25' maxsize='100' value='$fil_20_stoerrelse'></td>";
echo "<td width='34%'><input type='text' name='fil_20_hash' size='25' maxsize='100' value='$fil_20_hash'></td></tr>";
echo "</table>";
echo "</td></tr><tr><td></td>";
?>
<td><input name='Prewiew' type='submit' value='Preview'
    onclick="this.action='<?php echo 'rediger_preview.php?start_nr=$start_nr&brugernavn=$bg&password=$pw' ?>';return true;">
<input name='Rediger' type='submit' value='Rediger'
    onclick="this.action='<?php echo './_content/edit_r.php?start_nr=$start_nr&brugernavn=$bg&password=$pw' ?>';return true;">
<?php
echo "</table>";
echo "</form>";

echo "</tr></td>";
echo "</table>";
}
?>

<?php
} else {
// Hvis brugernavn & password er forkert
?>

<p>&nbsp;</p>
<table cellpadding='1' align='center' border='1' style='border-collapse: collapse' bordercolor='#666666' width='95%'><tr><td align='center' bgcolor='#CCCCCC'><font color='white' size='2'><b>Admin Box</b></font></td></tr>
<tr><td>
<b>FEJL!</b><p>
Du har ikke indtastet rigtigt brugernavn eller password.
</tr></td>
</table>
<?php
}
?>

</body>

</html>
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. juni 2003 - 02:31 #4
der er faktisk noget galt. jeg skulle have skrevet  this.form.action  istedet for blot  this.action

<td><input name='Prewiew' type='submit' value='Preview'
    onclick="this.form.action='<?php echo 'rediger_preview.php?start_nr=$start_nr&brugernavn=$bg&password=$pw' ?>';return true;">
<input name='Rediger' type='submit' value='Rediger'
    onclick="this.form.action='<?php echo './_content/edit_r.php?start_nr=$start_nr&brugernavn=$bg&password=$pw' ?>';return true;">

sorry.
Avatar billede olebole Juniormester
21. juni 2003 - 17:49 #5
<ole>

kari_h >> Din måde at skrive ud på er ikke direkte forkert, men yderst uhensigtsmæssig. Det giver langt, langt bedre performance at samle en streng og skrive ud én gang:

$str .= "noget";
$str .= " - noget mere";
$str .= " - og en slutning.";
echo $str;

/mvh
</bole>
Avatar billede kari_h Nybegynder
21. juni 2003 - 18:37 #6
Hej jakoba & olebole

Tak for jeres svar. Det virker efter hensigeten nu :-)