Avatar billede labanos Nybegynder
20. juni 2003 - 12:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flerfarvet tekst i JLabel

Lige en quicky..
Jeg har følgende tekst jeg ønsker at sætte i et JLabel:
"100.0%"
Mit ønske er at de "100.0" skal være med farven blå og at "%" skal være med sort.

Jeg kan nemt sætte farven på hele tekststykket vha. setForeground, men jeg vil gerne have to farve på denne tekst..

Any ideas? :)
Avatar billede labanos Nybegynder
20. juni 2003 - 12:06 #1
"to farver"
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
20. juni 2003 - 12:41 #2
Lav to labels og sæt dem lige efter hinanden...

labelTal.setForeground(Color.blue);
labelProcent.setForeground(Color.black);
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
20. juni 2003 - 12:42 #3
undskyld...
læste ikke det sidste du skrev.. beklager.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
20. juni 2003 - 12:59 #4
Du kan gøre sådan her.... ved brug af html kan det lade sig gøre.

label.setText("<html><body>FONT COLOR='#000000'>100.0</FONT><FONT COLOR='#0000FF'>world</FONT></body></html>");

- ved ikke om det var noget.
Avatar billede labanos Nybegynder
20. juni 2003 - 13:05 #5
oops accepterede det forkerte svar, men det sidste var ok :)
fandt selv ud af det også men takker :)

der er en guide til de på:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/mini/thirdexample.html

min løsning er:
setText("<html><Font Color=blue>" + currentSpeed + "</Font><Font Color=black>%</font></html>")
hvilket er helt i tråd med forslaget, så jeg takker :)