Avatar billede kazie-dk Nybegynder
19. juni 2003 - 22:14 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Mit +voice script virker ikke efter hensigten

Mit +v nick script virker ikke efter hensigten ...
det meningen det skal give +v til personen men hvis den ikke har +o skal den skrive til den person der proever at give +v til en at den ikke kan o.s.v men den skriver at den ikke kan selvom den giver +v den jeg mangler hjaelp til at fixe mit problem ...

her er mit script:

on owner:text:+v*:#: {
  if ($nick !isin $chan) {
    lmode #chan +v $2
  }
  else
  {
    msg $nick I'm not allowed to give you +v in this channe
  }

tak paa forhaand
Avatar billede knocker Nybegynder
20. juni 2003 - 06:47 #1
det jeg tror du leder efter, kunne godt ligne noget i retning af dette:

on *:text:+v*:#:{
if ($2 ison $chan) && ($nick isop $chan) {
  .mode # +v $2
}
else {
  msg $nick I'm not allowed to give you ´v in this channel
}

Correct me if I'm wrong. :)
Avatar billede zyberdog Nybegynder
20. juni 2003 - 19:16 #2
Vil ikke siger du ikke har helt ret... men den kan da ligne den orginale lidt mere..:
on owner:text:+v*:#:{
  if ($nick isop $chan) { mode $chan +v $2 }
  else { msg $nick I'm not allowed to give you +v in this channel. }
}
Det skal lige siges at en sådan on text event _KUN_ kan udføres af en user der matcher en addresse i din userlist med level 'owner'.
Vil foreslå:
on *:text:+v*:#:{
  if ($nick isop $chan) {
    if (!$2) { .notice $nick Korrekt syntax: +v Nick1 Nick2 Nick3 }
    else { mode $chan $+(+,$str(v,$numtok($2-,32)) $2- }
  }
  else { msg $nick I'm not allowed to give you +v in this channel. }
}
Så kan de tilmed voice optil 6 personer adgang.
(Dette gælder på Quakenet, kan være anderledes på andre networks)
Avatar billede kazie-dk Nybegynder
26. juni 2003 - 22:15 #3
takker :D i har lige redet min dag :D den var pretty fucked up.. men saa kom fik jeg jo lige svaret paa mit problem saa de andre betyder naermest ikke noget nu :D

thX ;]