Avatar billede glavinds Nybegynder
19. juni 2003 - 21:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem grafikkort og tv/video

Jeg har et nyt XFX grafikkort (geeforce 4 - 440 MMX - 64 MB DDR, tv-out), som jeg ønsker at forbinde med et tv. Jeg har også kablerne dertil: Et s-vhs-kabel og en s-vhs/scart adapter. Selv om jeg med dette udstyr forbinder min PC med et tv, får jeg intet signal på skærmen. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2003 - 21:56 #1
du skal ind i Indstillinger avacerede indstilinger faneblad med dit kortnavn aktivere nwiew som du ønsker
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2003 - 21:58 #2
genstart efter at du har forbundet og tændt dit tv. vælg pal b eller g danmark, husk at slå overlay farvekontrol til på den sekundære skærm. andvend sammensat videoout.
den sekundære skærm(tv) skal i basis indstingerne stå som 640*480, så kan du indstille senere inde under nview
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2003 - 22:00 #3
normalt vil man vel vælge "klon" der sender det samme billede over på tv'et, men det afhænger jo af hvad du skal bruge det til. ved film er det nok det bedste
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
19. juni 2003 - 22:07 #4
Tjek lige om scart-tilslutningen er sat til INPUT og ikke OUTPUT ;o)
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2003 - 22:32 #5
er du der eller ligger du kvalt i kablerne bag dit tv mens du bander over at du skal rende frem og tilbage for at lege med indstillingerne. så køb dig en ps2forlænger.
du skal i øvrigt regne med, at der bliver en sort kant rundt om billedet på dit tv, så på et 21 tommer kan en 16:9 film godt virke lidt lille i det
Avatar billede glavinds Nybegynder
19. juni 2003 - 22:57 #6
Ja, jeg er tilbage igen. jeg skulle lige lave madpakker til ungerne (de sidste inden sommerferien). Men jeg er altså ikke helt med. Jeg kan sagtens finde de avancerede indstillinger og fanebladet kort, men hvordan jeg aktiverer nview der, kan jeg ikke finde ud af. Det eneste, man finder der, er egenskaber. Og de kan ikke bruges til noget. Det - du mener, jeg skal gøre, er det at oprette en sekundær skærm? Og hvor gør man det?. Og hvad med lyden, skal den så trækkes i særskilte kabler (de fulgte med i dagens tilbud fra Aldi med alt i pc-video-kabler til en flad 50'er)?
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2003 - 23:04 #7
lad mig lige se, hvilken driver bruger du. nu vælger ovennævnte faneblad, popper der så ikke en lille vinge op ude til venste, hvor du fx kan vælge nview display mode, og så på hovedskærmen vælge at clone
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2003 - 23:05 #8
du skal ikke krydse af i force af detection on ....
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2003 - 23:07 #9
sætter lige mit eget til så jeg bedre kan følge med, nyeste driver får du her http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Avatar billede glavinds Nybegynder
19. juni 2003 - 23:10 #10
Nej ingen vinge. For god ordens skyld: Den sti, du anbefaler er det ikke
1: Egenskaber for skærm - indstillinger - avanceret (ny box popper op) og her vælger jeg kort-fanen?
Avatar billede sweepe Nybegynder
19. juni 2003 - 23:13 #11
Lyder som en gammel Driver. DOwnload den nyeste!
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2003 - 23:13 #12
jo, jeg er lige ved at være klar til at guide dig
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2003 - 23:22 #13
ok her kommer så den pædagigisk korekte guide, som burde sikre dig succes.
Du har forbundet og genstartet.

vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2003 - 23:27 #14
sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480!
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2003 - 23:48 #15
hvad siger su til det.
Avatar billede glavinds Nybegynder
20. juni 2003 - 22:09 #16
jamen så fungerer det. Tak for hjælpen

max m
Avatar billede c-holst Novice
21. juni 2003 - 13:31 #17
ingen årsag...takker for points