Avatar billede jaw Nybegynder
19. juni 2003 - 19:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Find en fejl

Nogen der kan finde fejlen i flg: :)

<?
$db = mysql_connect("mysql.fairhost.dk","cswarning","pass");
$q = "SELECT * FROM tele2 ORDER BY 'id' DESC";
$res = mysql_db_query("cswarning",$q,$db);
$query = mysql_query("SELECT ( (IIF(menu1='as_tundra',1,0)+(IIF menu2='as_tundra',1,0)+(IIF(menu3='as_tundra',1,0)) as antal
FROM tele2 WHERE menu1='as_tundra' OR menu2='as_tundra' OR menu3='as_tundra'");
$antal = mysql_fetch_array($query);{
echo $antal[antal];}
?>

Giver flg. fejl: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL on line 7.
Avatar billede swiff Nybegynder
19. juni 2003 - 21:26 #1
Du skal vel bruge , istedet for + i din mysql_query?
Avatar billede fangel Nybegynder
19. juni 2003 - 22:13 #2
indsæt nogle or die...

<?
$db = mysql_connect("mysql.fairhost.dk","cswarning","pass") or die(mysql_error());
$q = "SELECT * FROM tele2 ORDER BY 'id' DESC";
$res = mysql_db_query("cswarning",$q,$db) or die(mysql_error());
$query = mysql_query("SELECT ( (IIF(menu1='as_tundra',1,0)+(IIF menu2='as_tundra',1,0)+(IIF(menu3='as_tundra',1,0)) as antal
FROM tele2 WHERE menu1='as_tundra' OR menu2='as_tundra' OR menu3='as_tundra'") or die(mysql_error());
$antal = mysql_fetch_array($query);{
echo $antal[antal];}
?>

så kan du læse MySQLs fejlmedelelse.. det hjælper nogle gange...

Morten
Avatar billede jaw Nybegynder
19. juni 2003 - 22:53 #3
Hej Morten...

Ja, jeg har prøvet forskellige ting. Fundet ud af, at jeg har en fejl der hedder : Fatal error: mySQL ERROR (0): in /fairhost/cswarning/syndicate.dk/tele2/test.php on line 9

Jeg kan bare ikke finde ud af hvorfor...
Avatar billede fangel Nybegynder
20. juni 2003 - 11:48 #4
prøv swifføs forslag:

SELECT ( (IIF(menu1='as_tundra',1,0), (IIF menu2='as_tundra',1,0), (IIF(menu3='as_tundra',1,0)) as antal
FROM tele2 WHERE menu1='as_tundra' OR menu2='as_tundra' OR menu3='as_tundra'

men jeg har aldrig set IIF i et query, men afviser ikke at man ikke kan...

Morten
Avatar billede jaw Nybegynder
20. juni 2003 - 12:56 #5
Hej Morten.

Jeg har ændret iif til if - det var vist min egen fejl :) Bruger jeg , virker det slet ikke :(

Men det lader til at det er et prob jeg selv må løse. Grunden til scriptet er, at jeg skal bruge en måde at finde antallet af et bestemt ord i 3 felter. Hvis du har et andet forslag, vil jeg meget gerne høre det...

Vh.
/Kasper
Avatar billede 2-maz Nybegynder
20. juni 2003 - 13:08 #6
du glemmer at vælge database...
Avatar billede 2-maz Nybegynder
20. juni 2003 - 13:12 #7
i nr. 2 query
Avatar billede jaw Nybegynder
20. juni 2003 - 13:56 #8
Eftersom det er valgt i 1. query, burde det da "følge med", right?
Avatar billede fangel Nybegynder
20. juni 2003 - 13:59 #9
nej...

men du kan lave en

mysql_select_db("database", $db)or die(mysql_error());

i starten (efter mysql_connect() dog), så er den valgt for resten af scriptet...

Morten
Avatar billede jaw Nybegynder
27. oktober 2003 - 16:34 #10
.