Avatar billede redhatdk Nybegynder
19. juni 2003 - 16:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Set prefs eller Xtra file_io i fil fra CD

Hej
Jeg har en præsentation der skal køre fra CD...
Det skal være muligt at springe fra midt i præsentationen og der skal så gemmes noget data om hvor langt man var.
Så når man sætter den igang igen .. hopper den direkte dertil.
Finten er at jeg ikke kan finde ud af at få oprettet enten Prefs eller Xtra i en mappe, de vil helts ligge sig i samme mappe som projektoren dvs. på CDen, og den er jo af gode grunde skrive beskyttet.

så den der har lyst til at hjælp  =] ville være for lækkert

Reddy
Avatar billede redhatdk Nybegynder
19. juni 2003 - 17:18 #1
Jeg mener, det kan da ikke passe at man først skal "instalere" projektoren på brugerens PC før man kan bruge de 2 muligheder for at skrive til ekstern fil ..
Avatar billede jmc Nybegynder
19. juni 2003 - 17:19 #2
get prefs og setprefs bliver ikke sat på CDén men i en af systemets mapper. Har du kikket hjælpen?
Avatar billede redhatdk Nybegynder
19. juni 2003 - 17:50 #3
Jeg har lige testet det fra en skive, prøvede at søge efter prefs filen efter at det havde kørt ... kunne ikke finde den... envidere kunne projektoren ikke finde filen bagefter alligevel. Så noget siger mig at den ikke gemmer den på f.eks. C-drevet under shockwave og prefs
Avatar billede redhatdk Nybegynder
19. juni 2003 - 18:16 #4
hmmm: fandt svaret på hvorfor Set Pref ikke virker fra CD..
---
SetPref enables text to be written from a projector to a text file in a default location. When the setPref command is executed from a projector a folder named "Prefs" is created in the same folder that contains the projector. A text file is also created in the "Prefs" folder. setPref does not allow a path to be specified when writing a file, it will only save the file to the "Prefs" folder. For this reason, this command is not suitable for use in projectors running on non-writable media, such as a CD-ROM or a locked floppy disk. If setPref attempts to execute from a projector residing on non-writable media, a "Disk locked" or other message will be generated and no file will be written.
---

Så er den udelukket men hvad med Xtra FILEIO ?
Avatar billede redhatdk Nybegynder
19. juni 2003 - 20:52 #5
gaah... jeg håber der er nogen der lige har de gyldne ord ...
Er der ingen der har brugt Fileio før ?
jeg skal "bare" have den til at bestemme pathen er det ikke muligt ?
Avatar billede medieroed Praktikant
20. juni 2003 - 10:50 #6
Sådan gemmer du nummeret på den frame brugeren forlader din movie:
(jeg har valgt at gemme den i temp, men vælg selv en eksisterende mappe)

global myFile
on mouseUp
  if objectP(myFile) then set myFile = 0  --Delete the instance if it already exists
  myFile = new(xtra "fileio")    -- lav en instance af FileIO
  openFile (myFile, "C:\temp\bookmark.txt",0)--åbner filen med R/W access
  delete(myFile) --sletter filen
createFile (myFile, "C:\temp\bookmark.txt") --opretter filen igen
  openFile(myFile,"C:\temp\bookmark.txt",0) --åbner filen med R/W access
  mySaveString = string(frame()) --putter frame numret ind i mySavestring  writeString(myFile,mySaveString) --skriver til filen
  closeFile(myFile) -- luk filen
  myFile = 0 -- smid instance væk
end

Sådan henter du dit bookmark ind: (moviescript)

global myFile

global gFrame

on startmovie

  if objectP(myFile) then set myFile = 0 --slet instance hvis den eksistere
  myFile = new(xtra "fileio") -- lav instance af FileIO
  openFile(myFile,"C:\temp\bookmark.txt",1) --Åben filenmed read access
  myVariable = readFile(myFile) --set variablelen 'myVariable' til teksten i 'bookmark.txt'
  gframe=value(myVariable)-- lav myValue om til et tal istedet for en string
  if readFile(myFile)=VOID then --check om filen eksisterer
    nothing -- ingen grund til smarte popups
  else
    go to Frame gFrame --gå til den frame du har gemt
    closeFile(myFile) -- luk filen
  end if
  myFile = 0 -- smid instance væk
end

Håber du kan bruge det
/medieroed