Avatar billede pixelspirit Nybegynder
19. juni 2003 - 16:26 Der er 6 kommentarer

print med #p virker ikke efter hensigten

Jeg har lavet følgende:

www.pixelspirit.com/root.fla
www.pixelspirit.com/priser.fla

Hvordan kan det være at jeg ikke printer det rigtige ud når man loader priser fra root ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juni 2003 - 18:25 #1
fordi det måsek hedde #b

:)))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juni 2003 - 18:50 #2
Nu har jeg kigget lidt på din fil også ;-)

Du skal også indsætte #p i den første frame i det movieClip du vil printe.

/Nikolaj
Avatar billede pixelspirit Nybegynder
20. juni 2003 - 10:05 #3
Der skal altså være #p i den frame der skal printes samt den første frame ? - har lige prøvet men jeg printer stadig kun root.swf ud :)
Avatar billede paask Nybegynder
20. juni 2003 - 16:15 #4
Det ser ud som om det er _root af den fil du loader ind der skal printes, ikke? Dvs. main timeline af priser.swf.

Så nytter det ikke noget, at du angiver et movieclip der hedder 'priser' som target, slet ikke når det movieclip ikke findes...

Du skal kun have #p i de frames der skal printes. Det første parameter i print funktionen er dit target, dvs. hvis knappen ligger i roden af filmen, og det er roden der skal printes skal du enten benytte _root eller this som target (eller alternativt den _level priser.swf bliver loadet ind i) - dvs sådan:

on (release) {
  print (this, "bmovie");
}

Desuden er det smarte ved at bruge bmovie, at du selv kan tilpasse boundingbox for det der skal printes (hvis du ex har 20 sider der med #p). Når du nu kun har én kan du ligesåvel benytte bframe istedet.

Uanset hvad, bruger du bmovie skal du huske, at du skal have en frame hvori du tegner din bounding box samt giver den frame navnet #b. Uden det fungerer funktionen jo ikke, og Flash foretager en default beslutning, hvilket åbenbart er at printe _level0. Uden en #b frame virker 'bmovie' ikke...

// paask
Avatar billede pixelspirit Nybegynder
23. juni 2003 - 10:55 #5
Jeg har fundet en anden løsning:

on (release) {
  printNum(3, "bmovie");
}

Så printer jeg det nødvendige level ud ...men svar for at få lidt point ;))
Avatar billede paask Nybegynder
23. juni 2003 - 11:05 #6
Det er helt rigtigt, det skrev jeg også som alternativ. Men det burde nu ikke være nødvendigt, hvis du blot angiver det rigtige target. På den vis kan du sidenhen loade til en hvilken som helst _level.

Og husk nu at angive en bounding box frame ( #b ) :0)

Point er da ikke nødvendigt hvis du vælger at bruge din egen løsning (min er nu mere dynamisk - og vel egenlig mest korrekt ;0)

// paask