Avatar billede cdkj Nybegynder
19. juni 2003 - 15:24 Der er 4 kommentarer

SQL syntaskfejl

Jeg har skrevet følgende i min asp fil:

' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "INSERT INTO Produkter (Produktnavn,Produktbeskrivelse,Produktbeskrivelse1,Produktbeskrivelse2,Produktbeskrivelse3,Produktbeskrivelse4,Produktbeskrivelse5,Produktbeskrivelse6,Produktbeskrivelse7,Produktbeskrivelse8,Produktbeskrivelse9,KategoriId,LeverandørId,PrisPrEnhed) VALUES ('" & strText1 & "','" & strText2 & "','" & strText3 & "','" & strText4 & "','" & strText5 & "','" & strText6 & "','" & strText7 & "','" & strText8 & "','" & strText9 & "','" & strText10 & "','" & strText11 & "'," & strText12 & "," & strText13 & "," & strText14 & ")"
'indsaetter dataen
Conn.Execute(strSQL) <---Fejlmeddelelse peger på denne linie
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Jeg får denne meddelelse når siden skal vises.
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig videre.

Christian
Avatar billede rusen Nybegynder
19. juni 2003 - 15:42 #1
VALUES ("'" & strText1 & "'","'" & strText2 & "'","'" & strText3 & "'","'" & strText4 & "'","'" & strText5 & "'","'" & strText6 & "'","'" & strText7 & "'","'" & strText8 & "'","'" & strText9 & "'","'" & strText10 & "'","'" & strText11 & "'","'" & strText12 & "'","'" & strText13 & "'","'" & strText14 & "'")"

Prøv dette
Avatar billede rusen Nybegynder
19. juni 2003 - 15:45 #2
Kan jeg evt. se hele koden +/- 2 linjer
Avatar billede Spotgun Seniormester
19. juni 2003 - 15:50 #3
Prøv at skrive SQL-strengen ud, inden du executer den.
Og check op på om alle datatyper stemmer overens med det du forsøger at sætte ind, evt. også om felterne tillader null-værdier.
Din SQL ser i hvert fald umiddelbart god nok ud.
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. juni 2003 - 23:03 #4
Enig med spotgun.  Samt prøv at slå denne fra i IE, så skulle du gerne få en bedre fejl kode/beskrivelse:
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"