Avatar billede drago Nybegynder
19. juni 2003 - 14:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre navn på tabel via ASP/SQL ONLINE

Hej!
Ja, jeg at man ikke kan skifte navnet på en tabel i databasen online...

Det det går ud på at jeg har nogle tabeller i min database. Og jeg har gjort sådan at man kan oprette nye tabeller, fint nok - Så langt så vidt. MEN så hvis man nu kommer til at taste forkert, eller man bare senere gerne vil ændre navnet på tabellen, så har jeg lavet en admin_ret.asp hvor der så kommer et nyt felt, deri skriver man så det nye tabelnavn...

HVORDAN kan det lade sig gøre så?
Har hørt noget med at man så skal kopiere alle data i tabellen over i en ny (denne skal jo være den man skriver i feltet) og derefter sletter den automatisk den gamle tabel... Plzzz Somebody help.

Har givet MAX. point :)

Mvh,
Drago
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. juni 2003 - 22:53 #1
Prøv med dette styk kode. Det virker til en Access database (sikket også andre det har jeg dog ikke prøvet).:

<%
connStr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("db101.mdb")

nytNavn = "detnyenavn"
gammeltNavn = "test"

'Det skal være OLE DB provideren eller virker dette ikke altid
Dim objADOXDatabase
Set objADOXDatabase = Server.CreateObject("ADOX.Catalog")
objADOXDatabase.ActiveConnection = connStr

'Change the name...
objADOXDatabase.Tables(gammeltNavn).Name = nytNavn

'Clean up...
Set objADOXDatabase = Nothing
%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. juni 2003 - 22:56 #2
Er det SQL Server er der en stored procedure man kan køre:
exec sp_rename gammeltNavn, nytNavn
Avatar billede drago Nybegynder
19. juni 2003 - 22:57 #3
Okay, det ganske alm. access - Glemte jeg vist at skrive...

Sorry
Avatar billede drago Nybegynder
19. juni 2003 - 22:57 #4
Jeg prøver lige
Avatar billede drago Nybegynder
19. juni 2003 - 23:35 #5
NICE!
Virkelig fedt, mange sagde til mig det ikke kunne lade sig gøre! Selvom jeg synes det var wicked.! MEN NICE
Du har fortjent de her point! :D

Mvh,
Drago