Avatar billede mila Nybegynder
19. juni 2003 - 12:08 Der er 1 løsning

Virtual SMTP server to optræder ikke i MMC

Hej Alle,

Jeg har en exchange server med følgende SMTP-opsætning.

Virtual SMTP server 1 på NIC 1
Virtual SMTP server 2 på NIC 2

Jeg har lavet det sådan at Virtual SMTP server 1 sender alle mails der ikke kan leveres til Virtual SMTP server 2 der så vha. et event sink komponent tager stilling til hvad der skal ske.

Det virker altsammen fint, bortset fra at Virtual SMTP server 2 ikke tillader relay fra Virtual SMTP server 1. Det er ikke noget problem at administrere vha. MMC, men mit problem er at Virtual SMTP server 2 ikke vises i MMC.

Er der nogen der ved hvordan man får den vist? Alternativt nogen der ved hvordan man sætter relay op på en Virtual SMTP server uden om MMC?

Det går mig på derfor de mange point!

/Mikkel
Avatar billede mila Nybegynder
19. juni 2003 - 15:05 #1
Okay - jeg fandt selv ud af det - Metabase Editor 2.2 fra microsoft og så RealyIPList. Lidt binær-til-hex tryllerier og så virker det..