Avatar billede mra Nybegynder
19. juni 2003 - 11:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formmail problem efter forsendelse

Hej,

jeg er ved at lave en formmail til et bestillingssystem men jeg har et mindre problem. Mailen bliver sendt i html form men jeg kan ikke helt lure hvordan jeg tilføjer et breakline. Lige pt. får jeg mailen uden nogle breaklines, dvs. alle mine inputs står lige op af hinanden hvilket ærger mig lidt.

Desværre kører jeg mailformen igennem en .asp side der er hos min domæne udbyder så jeg ved ikke hvordan det er sat op. Jeg har kontaktet dem men har ikke fået svar endnu, så jeg ville se om der var en metode at komme udenom.

Her er formen:
<form action="domæneudbyder/formMail.asp" method="post">
<input type="hidden" name="DToMail" value="minemail">
<input type="hidden" name="DToName" value="mitnavn">
<input type="hidden" name="DMailSubject" value="emnu">

<input type="hidden" name="DFieldRequire" value="DfromName,Adresse,By/postnummer,Tlf. nr,DFromMail">

<input type="hidden" name="Dfailure_URL" value="./fejl.html">
<input type="hidden" name="DSuccess_URL" value="./konfirm.asp">

<input type="hidden" name="DFromNameShow" value="yes">
<input type="hidden" name="DFromMailShow" value="yes">
<input type="hidden" name="DContentType" value="html">

<input type="hidden" name="IP" value="%%IP_ADR%%<br>">
<input type="hidden" name="Dato" value="%%DATE%%<br><br>">

<input type="hidden" name="Bestilling" size="20" value="<%=request.cookies("varor")("varor") & "<p><b>Total pris: " & request.cookies("varor")("pris") & " kr. (Excl. fragt " & " )</b></p>"%>">

  <table border="0" width="41%">
    <tr>
      <td width="34%"><font face="Arial" color="gray"><small>Navn</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="DFromName" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"><font face="Arial" color="gray"><small>Adresse</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="Adresse" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"><font face="Arial" color="gray"><small>By/postnr.</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="By/Postnummer" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"></td>
      <td width="66%"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"><font face="Arial" color="gray"><small>Telefonnummer</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="Tlf. nr" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"><font face="Arial" color="gray"><small>E-mail</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="DFromMail" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"></td>
      <td width="66%"></td>
    </tr>
  </table>

  <p><input type="submit" value="Bestil"> <input type="reset" value="Reset"></p>

Jeg har kunne tilføje nogle breaklines enkelte steder men kan ikke få dem sat ind ved f.eks. navn, by/postnummer, adresse etc.. kan det lade sig gøre?
Avatar billede cultx Nybegynder
20. juni 2003 - 00:52 #1
<%
If Request.Form("DFromName") <> "" Then
    DFromName = Replace(Request.Form("DFromName"), Chr(10), "<br>")
    Adresse = Replace(Request.Form("Adresse"), Chr(10), "<br>")
    Postnummer = Replace(Request.Form("Postnummer"), Chr(10), "<br>")
    TLF = Replace(Request.Form("TLF"), Chr(10), "<br>")
    DFromMail =Replace(Request.Form("DFromMail"), Chr(10), "<br>")
End If
%>
Avatar billede cultx Nybegynder
20. juni 2003 - 01:10 #2
Hov kom til at trykke på "Enter" lige tidligt nok, men her kommer den fulde version, selvom jeg nu nok vil mene at dette svar er mere end 30 point værd... ;-)

<%
If Request.Form("DFromName") <> "" Then
    DFromName  = Replace(Request.Form("DFromName"), Chr(10), "<br>")
    Adresse    = Replace(Request.Form("Adresse"), Chr(10), "<br>")
    Postnummer = Replace(Request.Form("Postnummer"), Chr(10), "<br>")
    TLF        = Replace(Request.Form("TLF"), Chr(10), "<br>")
    DFromMail  = Replace(Request.Form("DFromMail"), Chr(10), "<br>")
    %>
    <form name="mailform" action="domæneudbyder/formMail.asp" method="post">
    <%
Else
    %>
    <form name="mailform" action="<%=Request.ServerVariables("script_name")%>" method="post">
    <%
End If
%>
<form name="mailform" action="domæneudbyder/formMail.asp" method="post">
<input type="hidden" name="DToMail" value="minemail">
<input type="hidden" name="DToName" value="mitnavn">
<input type="hidden" name="DMailSubject" value="emnu">

<input type="hidden" name="DFieldRequire" value="DfromName,Adresse,Postnummer,TLF,DFromMail">

<input type="hidden" name="Dfailure_URL" value="./fejl.html">
<input type="hidden" name="DSuccess_URL" value="./konfirm.asp">

<input type="hidden" name="DFromNameShow" value="yes">
<input type="hidden" name="DFromMailShow" value="yes">
<input type="hidden" name="DContentType" value="html">

<input type="hidden" name="IP" value="%%IP_ADR%%<br>">
<input type="hidden" name="Dato" value="%%DATE%%<br><br>">

<input type="hidden" name="Bestilling" size="20" value="<%=request.cookies("varor")("varor") & "<p><b>Total pris: " & request.cookies("varor")("pris") & " kr. (Excl. fragt " & " )</b></p>"%>">

  <table border="0" width="41%">
    <tr>
      <td width="34%"><font face="Arial" color="gray"><small>Navn</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="DFromName" size="20" value="<%=DFromName%>"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"><font face="Arial" color="gray"><small>Adresse</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="Adresse" size="20" value="<%=Adresse%>"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"><font face="Arial" color="gray"><small>By/postnr.</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="Postnummer" size="20" value="<%=Postnummer%>"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"></td>
      <td width="66%"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"><font face="Arial" color="gray"><small>Telefonnummer</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="TLF" size="20" value="<%=TLF%>"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"><font face="Arial" color="gray"><small>E-mail</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="DFromMail" size="20" value="<%=DFromMail%>">
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"></td>
      <td width="66%"></td>
    </tr>
  </table>

  <p><input type="submit" value="Bestil"> <input type="reset" value="Reset"></p>
<%
If Request.Form("DFromName") <> "" Then
    %>
    <script>
    document.forms.mailform.submit()
    </script>
    <%
End If
%>
Avatar billede mra Nybegynder
20. juni 2003 - 08:57 #3
Tak, du får lidt extra oveni hatten :)