Avatar billede _luge_ Nybegynder
19. juni 2003 - 10:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Iframe url

Hejsa

Jeg har en Iframe med en eksterne url.
Når indholdet af iframen skifter, vil jeg gerne kunne læse hvilken url indholdet af iframen nu har.

Jeg har prøvet følgende:
document.getElementById('iframenavn').src, men den henter ikke den nye side.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede cdc Novice
19. juni 2003 - 10:16 #1
hvor vil du vise url
Avatar billede hybreed Nybegynder
19. juni 2003 - 10:16 #2
document.getElementById('iframenavn').location.href burde give dig hvad at du søger.
Avatar billede _luge_ Nybegynder
19. juni 2003 - 10:25 #3
document.getElementById('iframenavn').location.href

Virker ikke.

Jeg har en side med en Iframe, der indeholder en eksterne side. Når denne side skifter, vil jeg læse den ny sides url, således jeg kan printe den ud.

Jeg har fundet dette, så jeg kan læse hele den nye sides html:

document.getElementById('iframenavn').document.body.createTextRange().htmlText;

Det ville dog være nemmere, hvis blot jeg kunne få fat i url'en
Avatar billede cdc Novice
19. juni 2003 - 10:28 #4
vil du bruge dit print icon i menuen, ller en egen kknap på siden.
Hvis det er på siden kan du bruge:

i head.

<script language="JavaScript">
<!--
function printit() {
  parent.main.focus();
  parent.main.print();
}
//--></script>
Main her er iframmens navn

knap: <a href="java script:printit()">Print</a>
Avatar billede hybreed Nybegynder
19. juni 2003 - 10:32 #5
/cdc - tror du rammer helt ved siden af her.

_luge_ - Det du prøver på er at lave noget cross-domain scripting, og det er via sikkerheds indstillinger ikke tilladt :)
Man kan kun få adgang til objekter i andre frames hvis at de ligger på samme domain som din egen side.
Avatar billede cdc Novice
19. juni 2003 - 10:56 #6
Tog bare udgangspungt i dette <snip> Når denne side skifter, vil jeg læse den ny sides url, således jeg kan printe den ud.</snip> Og det skulle der ikke være det store problem i
Avatar billede _luge_ Nybegynder
19. juni 2003 - 10:59 #7
Det lader til, at hybreed har ret... øv
Avatar billede cdc Novice
19. juni 2003 - 11:03 #8
har selv lige testet og jo
Avatar billede cdc Novice
19. juni 2003 - 11:22 #9
kan du printe med hybreeds svar ?
Avatar billede hybreed Nybegynder
19. juni 2003 - 11:25 #10
/cdc - Du er ikke forfærdelig hurtig? :)
Han skal ikke "printe printe", men have fat i urlen, og så skrive den på siden, eller lignende...
Avatar billede _luge_ Nybegynder
19. juni 2003 - 11:29 #11
Jeg tager istedet kontakt med leverandøren af det indhold i min iframe.

Jeg ville have delt pointene imellem jer, men da det er lang tid siden jeg har brugt eksperten, gik de til hybreed.

Tusind tak for hjælpen. Det er super service!
Avatar billede cdc Novice
19. juni 2003 - 11:33 #12
hybreed--> :o) man skal ikke altid læse det der står, men tænke lidt engang i mellem også :o)
Avatar billede hybreed Nybegynder
19. juni 2003 - 11:36 #13
Ja, men man skal heller ikke overse meningen ;)
Avatar billede hybreed Nybegynder
19. juni 2003 - 11:37 #14
Oh angående pointene, måtte han skam gerne få dem.. Ser sgu ret højt på point ;)
Avatar billede cdc Novice
19. juni 2003 - 11:45 #15
det var ikke det jeg mente med det, var bare så ville jeg lige snippe den fulde kode :o)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
19. juni 2003 - 13:49 #16
Det du gerne vil gøre overskrider javascripts sikkerhedsmodel for iframes. Du kan altså IKKE scripte en iframe når indholdet er fra et andet domæne. Ellers skulle koden vist i princippet være
<iframe onload="document.getElementById('tell').innerHTML = this.contentWindow.location.href;" src="http://www.google.com"></iframe>
<div id="tell"></div>