Avatar billede ravnkilde Nybegynder
19. juni 2003 - 08:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tæller - Action Scripting - efter hver 50. frame

Hej!

Skal bruge en tæller, der tæller hver gang min movie har passeret den 50. frame. Starter altså på 0 og første gang movien passerer frame 50, ændres tælleren til 1. Movien looper og anden gang den passerer frame 50, ændres tælleren til 2 og fremdeles.

Det er altså Action Scripting'en, jeg har brug for hjælp til.
Avatar billede fireburn Nybegynder
19. juni 2003 - 09:06 #1
i frame 50 smider du bare følgende ind:

counter = 0 + counter + 1

ved ikke om 0'et er nødvendigt...
Avatar billede thulstrup Nybegynder
19. juni 2003 - 09:33 #2
eller lidt nemmere:
counter++
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
19. juni 2003 - 09:38 #3
Fint nok. Jeg går ud fra, at jeg skal starte med flg.

------------------------------------
ifFrameLoaded (50) {
}
------------------------------------

Men hvordan får jeg jeres kodeforslag tilføjet?
Avatar billede fireburn Nybegynder
19. juni 2003 - 09:39 #4
nej, du laver bare en keyframe i frame 50 og lægger koden ind.. så tæller din flash automatisk en op hver gang du rammer den frame.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
19. juni 2003 - 09:40 #5
ifFrameLoaded (50) {
  counter++
}

men du kan også bare ligge 'counter++' i frame 50.
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
19. juni 2003 - 09:55 #6
Jeg har et layer med movien med de 50 frames. Tælleren laver jeg med text-tool og skriver 0. Tekstfeltet får label 'counter'. Jeg har jeres kode indsat som action scripting på den 50. frame på et separat layer. Men det virker ikke helt.

Mere hjælp, please!
Avatar billede thulstrup Nybegynder
19. juni 2003 - 10:07 #7
Hvor ligger du dit tekstfelt? Det skal jo nok være der i alle frames. Har du husket at sætte det til 'dynamic text'? Hvis ja, så burde du bare kunne skrive:

counter++
counter.text = "Denne frame er blevet vist "+counter+" gange";
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
19. juni 2003 - 10:29 #8
cellb10ck: Hvor skriver jeg:

counter++
counter.text = "Denne frame er blevet vist "+counter+" gange";

Tekstfeltet er placeret i et layer 2 og er med på alle 50 frames.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
19. juni 2003 - 10:36 #9
Prøv at give dit tekstfelt 'counter' (uden ') som variabelnavn istedet for instancenavn. Og så stadig counter++ i frame 50.
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
19. juni 2003 - 10:40 #10
cellb10ck: skal counter++ stå som action script på frame 50 i layer 1 med movien eller i layer 2?
Avatar billede thulstrup Nybegynder
19. juni 2003 - 11:45 #11
det er lige meget i hvilket layer du placere scriptet. Hvis du stadig er i tvivl, så ta' et kig på filen her:

http://www.overdose.dk/eksperten/spm366616.fla
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
19. juni 2003 - 12:09 #12
cellb10ck: Det kører! Tak for hjælpen - også til fireburn. Hvis du vil have pts, må du lige lave et SVAR.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. juni 2003 - 13:07 #13
Hey Ravnkilde !!! Hedder du Jesper Ravnkilde ??? (o;
Avatar billede thulstrup Nybegynder
19. juni 2003 - 13:11 #14
Ok
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
19. juni 2003 - 13:40 #15
Nej. Jeg hedder ikke Jesper Ravnkilde. Men Christian.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. juni 2003 - 13:44 #16
Nårh, ok.... Så er du ikke en jeg kender (o;