Avatar billede aller Nybegynder
18. juni 2003 - 16:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dato som string sammen med DateAdd

Hejsa,

Jeg har følgende kode:
datetime = month(now())
if len(datetime) = 1 then
    datetime = "0" & datetime
end if
dato = day(now())
if len(dato) = 1 then
    dato = "0" & dato
end if
datetime = datetime & "-" & dato
datetime = datetime & "-" & year(now())
tid = hour(now())
if len(tid) = 1 then
    tid = "0" & tid
end if
datetime = datetime & " " & tid & ":"
minut = minute(now())
if len(minut) = 1 then
    minut = "0" & minut
end if
datetime = datetime & minut

Nuvel, men min server er placeret i USA, og dermed er de 7 timer efter os. Så når jeg nu bruger variablen datetime som default value i et <input>-felt i en form, så får jeg deres tid. Hvordan kan jeg ændre variabled "
tid" til min egen tidszone?

Jeg har prøvet og søge forskellige steder, men synes ikke lige jeg kan finde noget :(

Med venlig hilsen

Kim.
Avatar billede soes Nybegynder
18. juni 2003 - 17:22 #1
currenttime = DataAdd("h", 7, Now())

datetime = month(currenttime)
if len(datetime) = 1 then
    datetime = "0" & datetime
end if
dato = day(currenttime)
if len(dato) = 1 then
    dato = "0" & dato
end if
datetime = datetime & "-" & dato
datetime = datetime & "-" & year(currenttime)
tid = hour(currenttime)
if len(tid) = 1 then
    tid = "0" & tid
end if
datetime = datetime & " " & tid & ":"
minut = minute(currenttime)
if len(minut) = 1 then
    minut = "0" & minut
end if
datetime = datetime & minut
Avatar billede soes Nybegynder
18. juni 2003 - 17:23 #2
currenttime = DataAdd("h", 7, Now()) skal selvfoelgelig vaere DateAdd...
Avatar billede aller Nybegynder
18. juni 2003 - 21:38 #3
Awesome :)

Men hvad så med datoen, den følger vel den tid der rent faktisk er på serveren... ?

Dermed kan der jo stå at en nyhed blev posted kl. 1 om natten, men der vil så samtidig stå datoen fra før midnat, eller hvad?

Med venlig hilsen

Kim.
Avatar billede soes Nybegynder
18. juni 2003 - 22:44 #4
ja, det har du ret i, men det burde funktionen DateAdd tage hoejde for hvis jeg da forstaar dit spm. rigtigt. Hvis du poster en besked klokken 05.00 (dansk tid) saa vil serveren se det som om at det var dagen foer. Men naar man bruger dateadd funktionen saa ser den samtidig paa om man skifter dag eller ej og ligger saa en til dagen hvis man skifter dato som er tilfaeldet.