Avatar billede teamworker Nybegynder
18. juni 2003 - 14:15 Der er 5 kommentarer

En IP, flere domæne i underkataloger

Hej

Jeg har en IIS kørende på min adsl linie. Kan jeg vha. et javascript el.lign sende www.xxx.dk til et katalog og www.yyy.dk til et andet, og bibeholde domæneadressen i adresselinien?
Avatar billede jpvj Nybegynder
18. juni 2003 - 14:17 #1
Nej. Så snart browseren bliver redirectet, så skifter adresselinien også.

Du kan naturligvis lave et JavaScript, der redirecter fra www.xxx.dk til www.xxx.dk/folder/ men jeg ved ikke om det er det du vil.

JP
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:19 #2
hvis du ønsker at hoste flere sites på samme IP, så kan du bruge dette link til IIS 5.0

http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=83
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
18. juni 2003 - 14:19 #3
Når vi snakker selvstændige domæner, så er du jo nok nødt til at have minimun noget DNS kørende.
Avatar billede teamworker Nybegynder
18. juni 2003 - 15:18 #4
jpvj: jeg vil gerne at f.eks. www.xxx.dk/yyy er roden til www.yyy.dk, så man kan skrive www.yyy.dk og dermed ende i www.xxx.dk/yyy men adresselinen stadig er www.yyy.dk
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
19. juni 2003 - 22:02 #5
Hvis jeg har forstået dig ret, ønsker du selv at administrere din redirect. Dette er dog ikke noget jeg vil anbefale dig, men hvis du alligevel vil kan du bruge det der ligge på dette link:

http://www.hotscripts.com/Detailed/4395.html

Det er et subdomainscript, som nok skal omskrives en smule, men det skulle ikke være det store problem.

Håber dette er noget du kan bruge