Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
18. juni 2003 - 12:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Får fejl med submit af html i db update

Dette er et nyt spørgsmål ud fra løsningen i spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/366263

Tekste indeholder noget html og der er nogle mailto tags, og jeg får følgende fejl:

Line 1: Incorrect syntax near 'kontakt@kiwie'. The label 'mailto' has already been declared. Label names must be unique within a query batch or stored procedure.
Avatar billede odegaard Nybegynder
18. juni 2003 - 12:15 #1
og så mangler vi bare lidt kode så vi kan se hvad du forsøger
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
18. juni 2003 - 12:17 #2
Her er min sub

sub page_load
    Dim con As SqlConnection
    Dim strSQL As String
    Dim cmdUpdate As SqlCommand
    Dim strHTMLinput As String

    strHTMLinput = request("richtext1")
    strHTMLinput = strHTMLinput.replace("""","'")
    strHTMLinput = strHTMLinput.replace("<P>","")
    strHTMLinput = strHTMLinput.replace("</P>","<br>")
    'response.write(strHTMLinput)

    con = New SqlConnection("Server=localhost; UID=cdm; pwd=; Database=cms")
    strSQL = "Update HtmlText Set HTMLoutput = '"&  strHTMLinput &"' where ModuleID = "& request("ModuleID") &""
    'response.write(strSQL)
    'response.end
    cmdUpdate = New sqlCommand(strSQL, con)
    con.Open()
    cmdUpdate.ExecuteNonQuery()
    con.Close()

    response.redirect("index.aspx")
end sub
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
18. juni 2003 - 12:29 #3
det alle de skide " og ' som gør det :-/
Avatar billede odegaard Nybegynder
18. juni 2003 - 12:39 #4
Det lyder nu mere som om det er den SQL streng du genererer. Du skal huske at erstatte apostroffer med dobbelt-apostroffer.
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
18. juni 2003 - 12:48 #5
odegaard ja det er jeg med på en hvorfor beskeden Label ??
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
18. juni 2003 - 12:53 #6
Jeg lukker dette spørgsmål, tager min få ejendele og flytter til et afrikansk land unden internet. :/
Avatar billede odegaard Nybegynder
18. juni 2003 - 12:58 #7
ja det fatter jeg heller ikke, men tag og skriv strSQL ud og udkommenter det der giver fejlen. Ellers finder du aldrig ud af hvad du laver.