Avatar billede artico Novice
18. juni 2003 - 12:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Too many connections ?

Jeg får jævnligt denne fejl på mit webhotel:
-----»
Warning: Too many connections in /home/httpd/vhosts/ bla, bla, bla

Warning: MySQL Connection Failed: Too many connections in /home/httpd/vhosts/ bla, bla, bla

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/httpd/vhosts/ bla, bla, bla

Too many connections

--------- «

Er det fordi der er formange webhoteller på den server jeg ligger på eller hvad er forklaringen ??

P.S Min webudbyder kan ikke forklare fejlen (eller vil ikke ? )
Avatar billede taskmgr Nybegynder
18. juni 2003 - 12:06 #1
Har du husket at lukke mysql?
mysql_close();
Avatar billede backfire Nybegynder
18. juni 2003 - 12:08 #2
Det er netop fordi at den webserver som siden ligger på hoster for mange sider... Hvis der ligger en populær side på den samme maskine som din, kan det betyde at din også vil ryge ned md flaget ved for mange forbindelser!!

Jeg ville tage en seroøs snak med din host og hvis han ikke retter problemet hurtigt, så ville jeg flytte med det samme!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. juni 2003 - 12:10 #3
Hvis du selv hoster kunne forklaringen være at du har installeret din IIS på en 2000 pro og ikke en 2000 server. Arbejdsstation styresystemerne kan kun håndtere 10 samtidige connections
Avatar billede artico Novice
18. juni 2003 - 12:14 #4
Det er en virtuelt server som jeg har købt for 6kilo..... hos en seriøs webudbyder hvor jeg "kun" må lægge 10 domæner.... indtil nu har jeg kun lagt et op.... så han tager altså røven på mig ?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. juni 2003 - 12:17 #5
artico: ja med mindre dit domæne, har RIGTIGT mange besøg, som benytter sig af mysqlen.
Avatar billede virus Nybegynder
18. juni 2003 - 12:40 #6
Man kan da høre på folk i ikke rigtigt ved hvad der kan være til grunde for denne type fejl, men som bufferzone rigtigt nok kommer ind på skyldes fejlen for mange connections, det har intet, understreger INTET med at gøre hvor mange virtualhosts der er oprettet på webserveren.

Grunden skyldes den simple årsag at der findes folk der koder slam og IKKE lukker sine DB connections. Hvis vi nu kan blive enige om at disse connections bare er "idle", kræver det intet af systemet, derved skulle din host egentligt blot kunne sætte connectionlimit op i MySQL.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2003 - 12:46 #7
Virus har helt ret.

Det har ikke noget med antal virtual hosts (domæner) at gøre.

Det har ikke noget med antal sider at gøre.

Det har noget med antal samtidige åbne database connectiosn til MySQL
at gøre.

Og det først eder skal checkes er ganske rigtigt om de bliver korrekt lukket.

Men det er ikke nogen garati for at det virker. Hvis der er rigtigt
mange samtidige brugere, så er enhver side visning laver en database
connection ikke en god løsning. Og så skal man over i en database
connection pool.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. juni 2003 - 12:49 #8
virus & arne_v, korrekt, men vi kommer ikke uden om at webhotel udbyderen, som har et problem her, hvis manden har betalt 6k, og han kun har en side, oppe som ikke genere en masse hits, mod mysqlen.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2003 - 12:59 #9
Den kan jo lige så godt være web applikation udvikleren der har goofet
i det.

Men det kunne være interessant at finde ud af om det kan være
et sam-spils problem d.v.s. at en anden kundes sider generer
denne kundes sider.

Det bør et seriøs web-hotel kunne hjælpe med at afklære. Og gøre
noget ved hvis det faktisk er problemet.
Avatar billede zapster Nybegynder
18. juni 2003 - 16:17 #10
Et tankestrejf...

Når du skriver at det er en virtuel maskine du har købt, så er det med stor sikkerhed en *BSD maskine med Jail. Men hvis jeg ikke husker helt forkert, er der så ikke noget med at MySQL så skal være installeret på 'host' maskinen og derved ikke kører i den virtuelle maskine?

Hvis det er tilfældet bør du tage fat i dit webhotel og snakke lidt med dem, så de evt. kan finde ud af hvem det er af de andre virtuelle servere der har lavet '
skod kode'
Avatar billede virus Nybegynder
18. juni 2003 - 17:55 #11
zapster, hvis du har et flere jailede mysqld's kører disse fra det pågældende jail, dog blot med en anden ip slf :)

artico, bed din udbyder om at sætte max_connections i deres mysqld til noget mere passende, default er 100, men jeg ville sige at på store websites(servere?) skulle denne nok være 1000-2000 ~