Avatar billede roose Nybegynder
17. juni 2003 - 22:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Streg på tværs i en label

Jeg har en formular. I denne formular er der en række etiketter.
En af disse - der indeholder en gammel pris - skal have en skrå streg igennem indholdet af feltet.
Hvordan gør jeg nemmest det ?

Jeg har det samme problem i en tilhørende rapport - men jeg regner med, at løsningen er den samme for rapporten såvel som for formularen.
17. juni 2003 - 22:08 #1
Kan du ikke bare benytte kontrol-elementet "Streg" fra værktøjslinien?
Avatar billede mugs Novice
17. juni 2003 - 22:11 #2
Hvis du virkelig mener en etiket, så tager du blot en streg fra værktøjslinien og sætter den fra det ene hjærne til det andet.

Men det vel ikke det du mener - med ordet etiketter mener du vel tekstfelter (datafelter)?
Avatar billede mugs Novice
17. juni 2003 - 22:39 #3
Hvis du mener datafelter, kan du benytte funktionen "betinget formatering" i Access 2000.

Ellers kan du evt. bruge en anden form for markering af gamle priser. I formularens Oncurrent event kan du benytte en kode i stil med denne:

If Me.FELTNAVN = Og så en betingelse Then
Me.NAVN PÅ PRISFELT.Enabled = False
Else:
Me.NAVN PÅ PRISFELT.Enabled = True
End If

I stedet for Enabled kan du også benytte Locked.
Avatar billede roose Nybegynder
17. juni 2003 - 23:06 #4
Jeg mener faktisk etiketter - men problemet er, at etikettens længde (og dermed stregens) kan svinge. Hvordan kan jeg lave stregens længde afhængig af feltets størrelse ?
17. juni 2003 - 23:09 #5
På formens VedAktuel-hændelse kan du lægge denne kode:
Me!NavnPåDinStreg.Width = ME!NavnPåDinEtiket.Width