Avatar billede eriklind Nybegynder
17. juni 2003 - 17:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk mellem stationær og bærbar ?

Jeg har en stationær PC Atlon 2400. Min datter vil nu købe en bærbar. Jeg er på TDC ADSL. Hvordan kan vi lave en trådløs forbindelse, så hun kan bruge min ADSL-forbindelse, med sin bærbare ? Jeg håber ikke det er et "ulovligt" spørgsmål.
Hvad er den billigste løsning. Nogen praktiske erfaringer ?
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 18:06 #1
Du skal have fat i et trådløst PCMCIA kort.

Jeg kan anbefale en D-Link.

Men du skal også have en router, og der kan jeg også anbefale en d-link. :o)

Kig på www.d-link.dk

Bare spørg hvis der er noget!

MVH
Anders
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 18:06 #2
eller www.dlink.dk
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 18:08 #3
Vi kører det selv, og det er bare godt!

Jeg har min computer her nede i kælderen (stationær), hvor jeg bare har et trådløst netkort i. Og routeren står ovenpå. Der er også koblet en bærbar på netværket, og der kan vi gå helt ud i haven med den, og stadig være på nettet.
Avatar billede eriklind Nybegynder
17. juni 2003 - 18:11 #4
Ved du hvad det koster ?
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 18:11 #5
2 sek. finder lige det du skal have.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 18:13 #6
Denne router kan jeg anbefale: http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=215

Du skal dog ikke vælge den, hvis du vil åbne porte (f.eks. køre din egen online webserver.)

Men ellers er den kanon!

Finder lige netkort til den bærbare..
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 18:15 #7
Da vi fik ovenstående router, kostede den ca. 1700.-, men nu er den faldet til ca. 1200.-. Jeg ser lige om jeg kan finde den nøjagtige pris.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 18:16 #8
Og denne kan jeg anbefale, til den bærbare: http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=214
Avatar billede hcm Nybegynder
17. juni 2003 - 18:18 #9
Bare en kommentar: Jeg har lige hjulpet med at sætte et sådant trådløst netværk op med de produkter der nævnes her af snuseren.dk, og det spiller! Godt valg. Jeg bruger selv linksys, og der er heller ikke nogen problemer overhovedet.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 18:19 #10
Routeren er sq faldet til 870.-. Og netkort til den bærbare koster 389.-
Avatar billede kr-data Nybegynder
17. juni 2003 - 18:19 #11
www.trendnet.dk det er nok det billigste du finder, og jeg har hørt meget godt om deres produkter (har ikke selv testet!)
Avatar billede eriklind Nybegynder
17. juni 2003 - 18:22 #12
Snuseren skal have mange tak. Det er første gang at jeg selv har et spørgsmål her på eksperten. Er VILDT imponeret over hvor hurtigt man får gode svar. :-)))
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 18:24 #13
Takker for points!

kr-data ->> Varen er også derefter.

Jeg har forsøgt med trend-net, den duede i et halvt år, og så gik den istykker. Hvis man køber en trendnet, skal man nok ikke regne med at have den særlig lang tid.
Avatar billede kr-data Nybegynder
17. juni 2003 - 18:25 #14
snuseren.dk>> ikke nødvændigvis! En af mine venner købte et produkt fra dem, og du virker UDEN problemer
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 18:44 #15
OK.. eriklind ->> Di priser jeg skrev, er fra den billigste forhandler på www.edbpriser.dk Gå derind, og find den billigste.